סקר מדד השלום: רוב הציבור תומך במדיניות של מירי רגב מול האמנים

מסקר שנערך על ידי המכון הישראלי לדמוקרטיה עולה: רוב הציבור תומך במדיניות שרת התרבות מירי רגב בסוגיית האמנים • 43% מהציבור סבורים כי תוקפי ראש הממשלה בנושא הגז, מנהלים נגדו מאבק פוליטי ללא קשר למתווה
דוד ליבוביץ
כ"ב תמוז התשע"ה / 09.07.2015 15:46

אחרי 50 ימים מיום הרכבת הממשלה מבצע המכון הישראלי לדמוקרטיה את סקר ‘מדד השלום’ בשיתוף אוניברסיטת תל אביב. הסקר בדק את שביעות רצון מהממשלה, עם התייחסות קונקרטיות לפרשיית הגז ומירי רגב.

מי מרוצה מהממשלה

27% מהציבור הכללי נתן לממשלה את הציון 0 (מתוך 5) בעוד ש- 8% בלבד נתנו את הציון 5.

מצבה של האופוזיציה עגום אף יותר- 27% נתנו למחנה הציוני כמובילת האופוזיציה את הציון 0 בעוד ש-3.5% בלבד נתנו לה את הציון 5.

אם משקללים את הציון שנתנו הנסקרים בקרב הציבור היהודי נמצא, כי הממשלה מקבלת ציון של 2.18 בעוד המחנה הציוני בראשות האופוזיציה, מקבלת 1.78.

בקרב הציבור הערבי, שיקלול הציונים אף נמוך יותר (1.25 ו-1.56 בהתאמה).

עסקת הגז – טוב או לא?

רוב הציבור כלל לא מכיר את העקרונות הכלליים של עסקת הגז. 63% מהנסקרים טענו, כי העקרונות אינם ברורים להם; 41% טענו, כי אינם יודעים לענות על השאלה האם הם תומכים בעסקת הגז או מתנגדים לה.

שוויון נרשם בין המתנגדים לעסקה (29.7%) והתומכים בה (28.8%).

לא פחות מ- 43% מהציבור סבורים, כי מי שתוקפים את ראש הממשלה על העמדה שלו בנושא הגז, מנהלים נגדו מאבק פוליטי כללי שלא בהכרח קשור לנושא הגז (לעומת 39% שלא הסכימו לטענה זו).

השרה רגב והאמנים

51% מהנשאלים סבורים, כי מי שתוקפים את השרה, מנהלים נגדה מלחמה פוליטית שלא בהכרח קשורה בנושא מימון התרבות.

רוב הציבור (52%) תומך במדיניות שרת התרבות מירי רגב ומאמין כי במסגרת תפקידה כשרה יש לה הזכות למנוע מימון של יצירות תרבות שהתכנים שלהן אינם תואמים את האינטרסים של המדינה.

36% ציינו כי אינם מסכימים לה. בקרב הציבור היהודי, 59% הסכימו עם מדיניות זו בעוד שבקרב הציבור הערבי 41% ציינו כי הם מתנגדים לה ו-41% סירבו כלל לענות על השאלה או טענו כי אין להם דעה בנושא.

ומה באשר לסוגיית תיאטרון הילדים של נורמן עיסא? 44% מצדיקים את הכרזתה של שרת התרבות, שתמנע מימון מתיאטרון הילדים של השחקן נורמן עיסא, בשל סירובו להופיע בשטחים במסגרת הצגה בה הוא משתתף בתיאטרון חיפה.

באשר להכרזתה של רגב כי תמנע את מימון הפסטיבל אם יוקרן בו הסרט על יגאל עמיר סברו 40% מהנסקרים, כי שרת התרבות, לא צדקה כשהכריזה על כך. 52% סבורים, כי רגב צדקה.

השלום

71% מהציבור הישראלי אינם מאמינים כי משא ומתן עם הפלסטינים יוביל בשנים הקרובות להסכם שלום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות