זהבה גלאון פורשת: “אכזבנו את הבוחרים, צריכה להסיק מסקנות”

יו"ר מרצ זהבה גלאון הודיעה הבוקר על התפטרותה מראשות המפלגה לאור הכישלון בבחירות ופרישתה מהכנסת • "אמרתי שאם מרצ לא תעמוד בציפיות אני היא הכתובת ואני אקח אחריות אישית"
נחמן גור
כ"ז אדר התשע"ה / 18.03.2015 11:02

יו”ר מרצ זהבה גלאון הודיעה היום (רביעי) על התפטרותה מראשות המפלגה ופרישתה מהחיים הפוליטיים, זאת בעקבות כישלון המפלגה בבחירות.

“מרצ עברה את אחוז החסימה אבל קיבלה רק ארבעה מנדטים, נכון לתוצאות האמת כרגע. אני אמרתי במהלך הקמפיין שאם מרצ תצליח זו ההצלחה של כולם – אבל אם מרצ לא תעמוד בציפיות אני היא הכתובת ואני אקח אחריות אישית”.

את גלאון, במידה ואכן תתפטר, תחליף ח”כ תמר זנדברג.

עם זאת, יצוין כי קולות החיילים המונים כ-230 אלף קולות, טרם נספרו. ספירתם תחל במהלך היום ויתכן שבספירה כוללת יתברר שבמרצ יתחולל מפנה ויתווסף לה מנדט על חשבונה של המפלגה הערבית.

“זה רגע מאוד קשה עבורי. אני קיוויתי שמרצ תשמור על כוחה ועוד יותר מזה, קיוויתי שנוכל להקים ממשלה חלופית ולסיים את עידן נתניהו”, כתבה גלאון בפייסבוק, “לצערי זה ממש לא מה שקרה. אני לא מציעה לאף אחד במחנה להעז לומר שהבוחרים אכזבו אותנו. ההפך: אנחנו אכזבנו אותם. אם הציבור בחר שוב בנתניהו, זו אני בלבד שצריכה להסיק מסקנות”.

בטרם הודיעה גלאון על החלטתה זו, כבר אתמול הודתה בטעויותיה בראיון לגל”צ. “הטעות הגדולה שלנו הייתה שלא הבנו את עוצמת מימדי הספין, שיש כאן ממשלה שמי שעומד בראש הרשימה הגדולה יוכל להרכיב אותה”, אמרה גלאון, “אנחנו רואים שזה לא קרה”.
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מרץ
    18/03/2015 15:55
    אני
  1. זהבהל’ה למה את הולכת? ועוד לבד ? תעשי טובה לעצמך קחי אתך את כולם במרץ ושנשכח מכם.