מצמרר: נפרד בהלוויה מאחיו הלוחם הי”ד באמירת “מזמור לתודה” • צפו

המונים ליוו הערב למנוחות את סמ"ר בצלאל צבי קובץ' הי"ד, לוחם 'נצח יהודה' שנפצע אנוש בעזה בשבוע שעבר והיום נפטר מפצעיו • האח אמר למלווים: "אם אתם יכולים להצטרף יחד איתי ואני אגיד 'מזמור לתודה'. זה מורכב, אנחנו ננשום עמוק בלי למצמץ"
חיים טוויל
י"ט אייר התשפ"ד / 27.05.2024 01:19

אחיו של סמ”ר בצלאל צבי קובץ’ הי”ד, לוחם גדוד ‘נצח יהודה’ שנפטר היום (ראשון) מפצעיו, לאחר שנפצע באורח אנוש בעזה – נפרד ממנו בבית העלמין בהר המנוחות באמירת “מזמור לתודה”.

האח השכול אמר במסע ההלוויה: “אני מאמין בזה בלב שלם, כשם שאדם צריך להודות על הטובה כך הוא צריך להודות על הרעה”. הוא הוסיף: “במבט פשוט זה באמת רע, זה לא נעים, לא כיף, אבל לברך על סיטואציה כזאת זו זכות שלא תיפול בחלקי עוד פעם בעזרת השם”.

הוא פנה לנוכחים בהלוויה וביקש מהם להצטרף אליו באמירת “מזמור לתודה”.

“אז אם אתם יכולים להצטרף יחד איתי ואני אגיד ‘מזמור לתודה’. זה מורכב, אנחנו ננשום עמוק בלי למצמץ”, אמר והוסיף בקשת מחילה מאחיו.

 

מותו של קובץ’, בן 20 מירושלים, נקבע מוקדם יותר היום ב’סורוקה’. הוא היה בוגר ישיבת ההסדר החרדית ‘בצוותא’ ולחם בגדוד ‘נצח יהודה’ בחטיבת כפיר.

יוסי לוי, מנכ״ל ‘נצח יהודה’, כתב: “מי ששם לב היום בהלוויה של בצלאל ז״ל, הבחין כי לצד הרב הראשי לישראל, השתתף גם הרב חיים יהודה כהן מראשי העדה החרדית שהגיע עקב הקשר הקרוב שלו עם המשפחה.

 

“מפקד גדוד נצח יהודה הגיע עם תעודת ההצטיינות של בצלאל קובץ׳ ז״ל לבית הקברות, כדי להעניק לו את תעודת מצטיין הגדוד, אותה תכנן המג״ד להעניק לו בימים אלו. מצמרר”.

 

הוא הוסיף: “משפחתו של בצלאל ז״ל בחרה לקיים הלוויה חרדית אזרחית ולא צבאית. זו לא הפעם הראשונה בנצח יהודה, המנהג מוכר בקרב משפחות חרדיות מהמיינסטרים החרדי, כך היה בצלאל, שילוב של חרדי ולוחם, מנהיג. אני מעריץ את המשפחה על גבורתה ועל האופן בו דיברו על בצלאל כמי שהקריב את חייו למען עמו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות