נתניהו על האלימות: תמונות קשות, אני מצפה שיחקרו

נתניהו דרש מהמשטרה לחקור את האלימות החריגה נגד החרדים: "צפיתי בתמונות הקשות מהר מירון שזעזעו את כולנו. מצפה מהמשטרה לחקור את המקרה כדי למנוע פגיעה מיותרת באזרחים" • בן גביר: "מקבל הזעם של הציבור החרדי - ובצדק. לא אתן לאלימות מופקרת כלפי חסרי ישע"
אריה ריבקינד
י"ט אייר התשפ"ד / 27.05.2024 10:55

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה הבוקר (שני) את האלימות הקשה של השוטרים כלפי חרדים שעלו להר מירון למרות צו ‘שטח צבאי סגור’.

משה ביטון ‘שיחק’ אותה. רוצה גם מסלול להצלחה? • כך מצטרפים

נתניהו  כתב: “צפיתי אמש בתמונות הקשות מהר מירון שזיעזעו את כולנו”. הוא דרש מהמשטרה לחקור את האירוע: “אני מצפה מהמשטרה לחקור את המקרה כדי למנוע פגיעה מיותרת באזרחים וקורא לכל אזרחי ישראל לשמור על החוק ולפעול לפי הנחיות גורמי הביטחון”.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב היום: “אני מקבל את הזעם של הציבור החרדי – ובצדק. האלימות אמש של כמה מהלוחמים הייתה מיותרת, מוגזמת ולא מקובלת.

“מיום כניסתי לתפקיד השר לביטחון לאומי התחייבתי לגבות את השוטרים והלוחמים, וכך עשיתי – בכל הזדמנות בהם עברו הגיבורים שלנו שיימינג מכוער ואלימות נגדם.

“אבל לדחוף זקנים ולהכות נשים – לא זו הייתה כוונתי. זעמתי מאוד כשראיתי זאת, ודאגתי מיד יחד עם מפקד מג”ב להשעות את אותם הלוחמים לאלתר.

“יחד עם זאת, אל לנו לשכוח. מדובר במעידה של כמה שוטרים, שיתנו את הדין על הטעויות הללו, אך רוב מוחץ של השוטרים שלנו הם גיבורים, שעושים יום וליל להגנת עם ישראל והוכיחו את גבורתם הגדולה בשבעה באוקטובר כשנלחמו ומסרו את נפשם ומנעו בגופם את זליגת הנאצים מהחמאס לערי המרכז.

“אמשיך לגבות את הלוחמים שעושים עבודת קודש למען ביטחונם של אזרחי ישראל, אבל לא אתן לאלימות מופקרת כלפי חסרי ישע”.

ב’קול ברמה’ אמר השר על אלימות השוטרים במירון: “מי שטוען ששתקתי מול אלימות בקפלן הוא צבוע. בקפלן ירו באוויר? הטיחו קשיש לרצפה? הורידו כיסוי ראש לאישה?”

ביממה של ל”ג בעומר התרחשו עימותים אלימים בין שוטרים לחרדים שניסו לעלות לציון הרשב”י. בתיעודים קשים לצפיה שפורסמו אמש נראה שוטר מטיח קשיש חסידי שביקש להתפלל במירון ארצה, כאשר ראשו מוטח בכביש והוא שוכב מדמם.

בתיעוד נוסף נראה שוטר שולף אקדח ויורה באוויר, לאחר שהיכה חסידים. בתיעוד נראה שוטר מכה באגרוף אדם חרדי שניסה לעבור ולאחר מכן שולף אקדח ויורה באוויר, לכאורה ללא שנשקפו סכנה או איום על חייו. במקרה אחר שוטרת הכתה אישה מבוגרת.

השר בן גביר שוחח אמש עם מפקד מג”ב ניצב בריק יצחק והשניים סיכמו כי השוטר שהטיח באכזריות אדם מבוגר לרצפה, השוטר שירה באוויר ושוטרת שהכתה אישה מבוגרת במהלך האירועים במירון, כולם אנשי מילואים, יושעו עד לסיום הבירור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות