‘השוטרים שואבים השנאה לחרדים, מכלי התקשורת העוינת’ • הגינויים

שרים וחברי כנסת פרסמו הודעות נזעמות לתקשורת וקראו להדיח ולהעמיד לדין לאלתר את השוטרים האלימים • "פעם זו מכתזית בכינון ישיר לזוג חרדי מבוגר ופעם זו דחיפה אלימה למבוגר. האלימות המשטרתית שבמקרה מופעלת תמיד לאותם ציבורים בלתי מתקבלת על הדעת"
אריה ריבקינד
י"ט אייר התשפ"ד / 27.05.2024 02:11

לאורך היממה של ל”ג בעומר ניסו אלפי איש להגיע להר מירון, כדי לחגוג את ההילולא ליד ציון הרשב”י, זאת למרות ‘צו שטח צבאי’ שהוטל על האזור ומחסומי המשטרה בדרכים.

כוחות משטרה רבים בלמו רבים מהעולם עוד בדרכם למירון, ושוטרים אחרים התעמתו עם מי שהצליחו להגיע אל הציון. מאות אנשים גורשו מההר והועלו על אוטובוסים משטרתיים. במהלך פינוי המתפללים נקטו שוטרים באלימות חריגה, והיכו קשישים, נשים וצעירים.

מספר סרטונים שתיעדו אלימות חריגה במיוחד גררו סערה ציבורית – ושרים וחברי כנסת רבים קראו להדיח את השוטרים מהמשטרה לאלתר.

יו”ר יהדות התורה, שר השיכון יצחק גולדקנופף : “אלו תמונות שעין של בן אנוש לא יכולה לראות. אכזריות נטולת רסן, אלימות חסרת פרופורציות, מישהו איבד את הראש ואת הלב והוא צריך לשלם על כך”.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: “המראה המזעזע של שוטר מג”ב מפיל ארצה באלימות בוטה יהודי מבוגר או שוטר נוסף שיורה באוויר באירוע אזרחי צובטת לב כל אחד ולא מתקבלת על הדעת. אני דורש להדיח באופן מיידי את השוטרים האלימים”.

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: “פעם זו מכתזית בכינון ישיר לזוג חרדי מבוגר ופעם זו דחיפה אלימה ואגרסיבית למבוגר שיכול להיות הסבא של השוטר הזה. האלימות המשטרתית שבמקרה מופעלת תמיד לאותם ציבורים היא בלתי מתקבלת על הדעת. הגיע העת לבער את האלימות המשטרתית ולוודא אכיפה שיווניות”.

יו”ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ: “התמונות הקשות של דחיפות והפעלת כוח מוגזמת במירון מחייבות גינוי ובדיקה מעמיקה. גם אם המאמינים שהגיעו עברו על ההנחיות, תוך התעלמות מהסכנה הביטחונית, אסור להגיע לפעולות כמו אלו שראינו.

“שוטרי משטרת ישראל פועלים 24/7 מזה תקופה ארוכה כדי לשמור על הביטחון האישי והציבורי בעת מלחמה, וכולנו מחזקים אותם. אבל אסור שהשמירה על הסדר הציבורי – תהפוך לאלימות בחסות החוק”.

השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי: “מראה לא נתפס שאין כל דרך לעבור עליו לסדר היום, ימוצא הדין לאלתר עם הפורעים! אין אפשרות לדלג את הפשע הזה”.

שר הבריאות אוריאל בוסו שוחח עם מנכ”ל בית החולים זיו לשם הובא הפצוע מאלימות המשטרה במתחם ציון הרשב”י. השר בוסו מתח ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה באירוע: “אין מקום לאלימות כלפי מבוגרים וחסרי ישע ללא שום סיבה מוצדקת ותוך מה שנראה כמו פריקת זעם ותסכול. יש לפעול בחומרה נגד השוטר האלים למען יראו וייראו”.

השר יואב בן צור: ״האלימות בהר מירון מעוררת שאלות קשות על הפעלת כוח לא חוקי ומסכן חיים. לצד הביקורת המוצדקת על התפרעויות של שוליים קיצונים שעלו שלא כחוק וביזו את קדושת האתר, עולה תמונה מדאיגה של חלק מהשוטרים שבאו לפרוק את זעמם בשנאה חסרת גבולות כנגד הציבור החרדי. אני קורא למח״ש לאתר את השוטרים שעברו על הנהלים ולמצות איתם את מלוא חומרת הדין, דמם של החרדים אינו הפקר.״

סגן השר אורי מקלב: “התנהגות ברברית זו של השוטרים אינה מוצדקת, יש להשהות לא רק את השוטר המכה אלא את כל קבוצת השוטרים במקום שלא טרחו לגשת ולהעניק סיוע ועזרה, לצערינו תרבות זו של אלימות במשטרה מראה על כשל מוחלט בהכשרה שלהם, הבעיה נעוצה בכך שהם נשארים במשטרה ומכסים זה על זה, – גם אם לא היה צריך להיות במקום אין שום הצדקה להתנהג באלימות שכזו.”

יו”ר ועדת העבודה והרווחה, ח”כ ישראל אייכלר: “התמונות הקשות של אלימות המשטרה במירון, מוכיחות כי אין זכויות אדם רגיל ליהודי החרדי. רמיסת כבודם של חרדים, מספקת את היצרים הפראיים ביותר.

“המפקדים והשוטרים שאחראים לפשעים נגד יהודים, חייבים להיות מושהים לאלתר. לא כך מתמודדים עם יהודים מבוגרים ועם נשים צדקניות שבאו להתפלל על ציון הרשב”י, גם אם שלא כחוק. שוטר שדחף יהודי מבוגר באכזריות על הרצפה ופצע אותו עד זוב דם, אסור לו להישאר במשטרה.

אין ספק כי שוטרים אלימים שואבים את השנאה העזה שלהם לחרדים, מכלי התקשורת העוינת. אין זה פלא שכך נוהגים, אחרי שהם צופים מדי יום וערב במהדורות ההסתה שמשמיצות ומתירות את דמו של הציבור החרדי.

“הפוליטיקאים שרוצים דו קיום בארץ הזאת, חייבים לעצור את ההסתה הנוראה שעלולה להוביל לשפיכות דמים חלילה”.

סגן שר החקלאות ח”כ משה אבוטבול בתגובה לתקיפה הקשה במירון: “הטחתו של האדם הקשיש על הרצפה באכזריות ובברוטליות בלי רחמים על ידי שוטר מג”ב. דבר שאסור לעבור עליו לסדר היום. אני קורא למשטרה ומח”ש למצות את הדין ולהדיח את השוטרים האלימים עוד היום”.

יו”ר ועדת הבריאות ח”כ יוני משריקי: “אין ולא תהיה שום הצדקה לסיכון חייו של קשיש חסר ישע והטחתו על הארץ באכזריות ובחוסר חמלה. אני קורא למח”ש ולמג”ב לחקור את האירוע ולמצות עד תום הליכים את הדין עם המעורבים”.

סגן יו”ר הכנסת ח”כ ארז מלול בפניה למפקד מג”ב יצחק בריק ולמח”ש: “יש להשהות לאלתר את שוטר מג”ב שהטיח את ראשו של היהודי הקשיש בן 80 בסמוך לציון במירון. מדובר במראות קשים, שבמידה והיו מתרחשים בהפגנות קפלן, השוטר היה נזרק עוד באותו היום מהמשטרה. בד בבד, בהזדמנות זאת צריך לומר, אלימות כנגד שוטרים, היא דבר שראוי לגינוי”.

ח״כ משה שמעון רוט: “הזדעזעתי לשמוע על האירועים שקרו הערב בציון הקדוש של רשב”י, ועל האלימות המשטרתית כלפי מתפללים. גם אם היה קומץ קטן שהתנהגו בצורה שאינה הולמת בשום אופן את הציבור החרדי, אין זה מצדיק אלימות קשה מצד השוטרים עד כדי הטחת יהודי מבוגר לרצפה.

כפי שכבר העליתי את הנושא בפני השר לביטחון לאומי ח”כ איתמר בן גביר, אני סמוך ובטוח שהוא יקח לתשומת ליבו את הטיפול באותם שוטרים שמוציאים שם רע לכלל משטרת ישראל ויעשה סוף לאלימות המשטרתית.”

סגן שר התרבות ח״כ יעקב טסלר: ״הזדעזעתי נוכח מקרי אלימות קשים מצד שוטרים היום במירון, ובפרט התיעוד הנורא בו שוטר מג״ב מטיח לרצפה באכזריות אדם מבוגר שאינו מתנגד וללא כל סיבה. מדובר במקרה חריג ומקומם ביותר. פניתי הערב לשר לבטחון לאומי ולמפכ״ל המשטרה להורות על פיטוריו המידיים של השוטר האלים ולהעמדתו לדין. אין מקום לאלימות גסה ומסוכנת בשירות הציבורי״.

יו”ר ש”ס אריה דרעי: “התיעוד הזה בלתי נסבל. פשע שלא ייסלח. משטרת ישראל חייבת להודיע עוד היום שהיא מדיחה לאלתר את שוטר המג”ב מתפקידו ולהעמידו לדין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות