“תמו ימי האינקוויזיציה”: זו הענישה על ספרד שהכירה במדינה פלסטינית

השר ישראל כ"ץ קבע רשמית צעדים המגבילים את פעולותיה של הקונסוליה הספרדית בירושלים • "תמו ימי האינקוויזיציה, מי שיפגע בנו – אנו נפגע בו" • שר החוץ הספרדי רתח מכעס על סרטון שפרסם כ"ץ: "זה שערורייתי ומתועב, לא ניפול לפרובוקציות"
אריה ריבקינד
י"ט אייר התשפ"ד / 27.05.2024 10:36

בהנחיית שר החוץ שוגרה הבוקר (שני) איגרת דיפלומטית האוסרת על הקונסוליה הספרדית בירושלים לבצע פעילות קונסולרית או להעניק שירותים קונסולריים לתושבי הרשות הפלסטינית.

משה ביטון ‘שיחק’ אותה. רוצה גם מסלול להצלחה? • כך מצטרפים

ההנחיה מגיעה כצעד ענישה ראשון נגד ספרד, אחרי החלטה חד צדדית של מדריד להכיר במדינה פלסטינית.

באגרת ששוגרה לשגרירות ספרד בישראל, נכתב בין היתר: “בהמשך להחלטת ממשלת ספרד להכיר ב’מדינת פלסטין’, ובהמשך להסתה ולהתבטאויות האנטישמיות מלאות השנאה של בכירים בממשלת ספרד, בראשם סגנית ראש הממשלה יולנדה דיאז, נבקש ליידע את השגרירות כי הקונסוליה הכללית של ספרד בירושלים מורשית להעניק שירותים קונסולריים לתושבי המחוז הקונסולרי של ירושלים בלבד, ואיננה מורשית להעניק שירותים או לבצע פעילות קונסולרית למול תושבי הרשות הפלסטינית”.

באגרת הודגש כי ההוראה תיכנס לתוקפה החל מתאריך 1/6/2024, וכי במידה והנחיות אלו לא ייענו – משרד החוץ ינקוט בצעדים נוספים.

שר החוץ אמר: “היום הוצאתי לפועל צעדי ענישה ראשוניים נגד הקונסוליה הספרדית בירושלים, עליהם החלטתי בעקבות הכרת ממשלת ספרד ב’מדינה פלסטינית’ כמתנה לרוצחי החמאס וההסתה האנטישמית החמורה של מנהיגיה נגד קיומה של מדינת ישראל. לא נשלים עם פגיעה בריבונות ישראל ובביטחונה.

“מי שמעניק פרס לחמאס ומנסה להקים מדינת טרור פלסטינית לא יהיה בקשר עם הפלסטינים. אנחנו בשנת 2024, ימי האינקוויזיציה תמו. היום ליהודים יש מדינה ריבונית ועצמאית ואף אחד לא יגרום לנו להמיר את דתנו ולא יאיים על קיומנו – מי שיפגע בנו אנחנו נפגע בו”.

 

לפי דיווח בחדשת 12,  בספרד זעמו אתמול על הסרטון שפרסם שר החוץ ישראל כ”ץ, במחאה על ההודעה של מדריד על הכרה במדינה פלסטינית.

שר החוץ פרסם סרטון תחת הכותרת “חמאס: תודה ספרד”, המשלב תמונות וקטעי וידאו מטבח 7 באוקטובר, לצד זוג רקדני פלמנקו – הריקוד הלאומי של ספרד.

שר החוץ הספרדי, חוזה מנואל אלבארס, רתח אתמול על פרסום הסרטון של כ”ץ. במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד מוסטפא הוא אמר: “הסרטון שערורייתי ומתועב, לא ניפול לפרובוקציות האלה. זה שערורייתי מכיוון שכל העולם יודע שגינינו את המעשים של חמאס מהרגע הראשון, ומתועב מכיוון שהוא עושה שימוש באחד הסמלים של התרבות הספרדית”.

התקשורת הספרדית עסקה אתמול בהרחבה בפרסום הסרטון של השר כ”ץ, בכתבות שעיטרו את הכותרות הראשיות בעיתונים ואתרים רבים. בחלק מהדיווחים צוין כי מדובר בסרטון “שנוי במחלוקת”. בנוסף, דווח כי הסרטון הצליח לעורר זעם בקרב רבים מהספרדים שאינם תומכים בממשלה ובעומד בראשה פדרו סנצ’ס.

“ישראל גוערת בספרד על שהכירה בפלסטין באמצעות סרטון שנוי במחלוקת, שבו היא מערבת טרוריסטים עם רקדני פלמנקו”, נכתב בעיתון ABC.

העיתון “אל פאיס”, הידוע בביקורת שלו כלפי ישראל במהלך המלחמה, ציטט את שר החוץ הספרדי, שאמר על הסרטון: “איש לא יוכל להפחיד אותנו, לא נשנה את החלטתנו”.

תאגיד השידור הספרדי RTVE כתב: “שר החוץ הישראלי אמר באירוניה בסרטון כי חמאס מודה לסנצ’ס על שירותו”.

גם העיתון הספרדי El Mundo סיקר בהרחבה את הסרטון מישראל, וכתב: “חמאס מודה לספרד על שירותה, ישראל נוזפת בספרד בסרטון עם רקדני פלמנקו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות