צה”ל ושב”כ חיסלו ברפיח את ראש ‘מטה הגדה’ ובכיר נוסף בחמאס

כלי טיס של חיל האוויר חיסלו את המחבל יאסין רביע, ראש מטה הגדה של חמאס והמחבל חאלד נגאר, בכיר במטה הגדה של חמאס • הפעולה בוצעה בהתאם לדין הבין-לאומי ועל בסיס מודיעין מקדים • על הטענה לפיה נפגעו בתקיפה עשרות "בלתי מעורבים" הודיע דובר צה"ל: "נמצאת בבדיקה"
חיים טוויל
י"ט אייר התשפ"ד / 27.05.2024 02:37

כלי טיס של חיל האוויר בהכוונה מודיעינית של אמ”ן ושב”כ תקפו מוקדם יותר הערב (ראשון) וחיסלו את המחבל יאסין רביע, ראש מטה הגדה של חמאס, ואת המחבל חאלד נגאר, בכיר במטה הגדה של חמאס.

משרד הבריאות הפלסטיני ברצועת עזה, הכפוף לחמאס, טען כי לפחות 35 בני אדם באיזור אוהלי העקורים נהרגו בתקיפה  שבה חוסלו שני בכירים בחמאס.

התקיפה בוצעה בתל אלסלטאן שבצפון-מערב רפיח ועל בסיס מודיעין מדויק.

מצה”ל נמסר, כי מטה הגדה בארגון הטרור חמאס אחראי על הכוונה, מימון ותמיכה בהוצאת פיגועים בשטחי יהודה ושומרון ובפנים הארץ.

המחבל יאסין רביע ניהל את כלל המערכים הצבאיים של מטה הגדה של חמאס, עסק בהעברת כספים למטרות טרור והכווין פיגועים של פעילי חמאס ביהודה ושומרון. יאסין ביצע בעברו מספר פיגועים רצחניים, בהם פיגועים בשנים 2001 ו-2002 בהם נרצחו חיילי צה”ל.

המחבל חאלד נגאר, בכיר במטה הגדה של חמאס, הכווין פיגועי ירי ומתווי טרור נוספים ביהודה ושומרון, ועסק בהעברות כספים שיועדו לטרור עבור ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. בעברו, ביצע המחבל חאלד מספר פיגועים רצחניים ובהם פיגועים בשנים 2001-2003 בהם נרצחו אזרחים ישראליים, נרצחו ונפצעו חיילים נוספים.

 

דובר צה”ל הדגיש, כי “התקיפה בוצעה כנגד מחבלים שמהווים יעד לתקיפה בהתאם לדין הבין-לאומי, באמצעות חימוש מדויק, ועל בסיס מודיעין מקדים המצביע על שימוש של מחבלי חמאס במרחב”.

כמו כן, בהודעת דובר צה”ל נכתב כי מוכרת הטענה שכתוצאה מהתקיפה, ומשריפה שהתלקחה במקום, נפגעו מספר בלתי מעורבים – וכי האירוע נמצא בבדיקה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות