ניצחון גדול לבנימין נתניהו • 30 לליכוד, יהדות התורה – 6 מנדטים

תוצאות האמת של 99% מהקולות: הליכוד מקבל 30 מנדטים מול 24 בלבד למחנה הציוני • ראובן אדלר הודה: "נתניהו הוא קמפיינר מצוין" • הרצוג בירך את נתניהו: "הבוחרים פסקו את דיננו" • ש"ס עם 7, יהדות התורה מתנדנדת עם המנדט ה-7
כ"ז אדר התשע"ה / 18.03.2015 03:20

ימים ספורים אחרי שהסקרים ניבאו ליו”ר המחנה הציוני ח”כ בוז’י הרצוג פער של ארבעה מנדטים על בנימין נתניהו, מתברר עד כמה הם שגו: מספירת תוצאות האמת של 99% הקולות עולה כי נתניהו – כנראה הקמפיינר הכי טוב שהיה כאן – עקף את המחנה הציוני ב-6 מנדטים, והוא מקבל 30 מנדטים מול 24 בלבד למחנה הציוני.

ראובן אדלר, שהודה בראיון לערוץ 2 כי “נתניהו הוא קמפיינר מצוין”, בטח מנסה להבין היכן שגה, אבל התוצאה ברורה, לפחות מבחינת הסקרים: מהפך!

 

עם תום ספירת 3.4 מיליון קולות, המפה הפוליטית מקצינה ימינה עם 30 מושבים לח”כי הליכוד, 8 לבית היהודי, ש”ס עם 7, יהדות התורה מתנדנדת עם ה-7, יחד מתחת לאחוז החסימה (רק 3% מהקולות).

ישראל ביתנו מפתיעה עם שישה מנדטים, יש עתיד וכולנו עם 11 ו-9.

מפלגות השמאל הקיצוני מרצ והרשימה הערבית המשותפת זכו ל-4 ו-13 מנדטים בלבד בהתאמה. לכאורה, אין כל זכר לקמפיין ההפחדה של ראש הממשלה משעות הצהריים של יום הבחירות. מצד שני, אולי ‘קמפיין הגיוועלד’ פשוט עבד.

 

הפרשנים הפוליטיים מדברים על נתוני האמת כעל רעידת אדמה חסרת תקדים. ‘יום כיפור’ של הפרשנים הפוליטיים. במעוזי הימין הגיבו על נתוני האמת בתדהמה: “תיכף הליכוד מקים ממשלה לבד, את מי שמנו במקום 120 לשם כבוד? שיכין את החליפה”.

מוועדת הבחירות המרכזית נמסר כי שיעור ההצבעה הסופי בבחירות עומד על 71.8%. מדובר בנתון הצבעה גבוה ב-4% לעומת הבחירות שנערכו לפני כשנתיים.

 “בירכתי אותו על הישגו”

יו”ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, התייחס הבוקר (רביעי) לניצחון של הליכוד בבחירות וסיפר כי שוחח עם ראש הממשלה. “בוקר טוב לבוחרים ולבוחרות שאמרו את פסוקם, פסקו את דיננו כמפלגה, כתנועה, כעם, כמערכת פוליטית ואני בוודאי בבוקר הזה מברך ומכבד כל תוצאה”.

הרצוג הוסיף: “לפני כמה דקות שוחחתי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בירכתי אותו על הישגו, איחלתי לו הצלחה אבל שיהיה ברור לאזרחי ישראל – שום דבר לא השתנה ולכן אני וציפי לבני נמשיך להוביל את המחנה הציוני בכוח ובגאון”.

מפלגת ‘יחד’ בראשותו של אלי ישי קיבלה מעט יותר מ-118,000 קולות – פער של 12,000 קולות מקו אחוז החסימה.

עשרות אלפי פתקי הצבעה במעטפות הכפולות עדיין לא נספרו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות