בוז’י הרצוג מוביל על נתניהו, יהדות התורה רק 6 מנדטים

שלושה סקרים אחרונים - של ידיעות, מעריב ואתר וואלה - 4 ימים לפני הבחירות לכנסת ה-20, מצביעים על תסבוכת פוליטית: המחנה הציוני הצליח לפתוח פער משמעותי, אבל יתקשה להרכיב ממשלה • במפלגות החרדיות: בשני סקרים ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה נותר מחוץ לכנסת • בכל הסקרים: ש"ס 7 מנדטים • 'יחד' מקבלת רק במעריב 5 מנדטים
יוני גרין
כ"ב אדר התשע"ה / 13.03.2015 09:58

סקרים שמתפרסמים הבוקר (שישי) בעיתונים ידיעות אחרונות, מעריב ואתר וואלה מעלים, כי אילו הבחירות לכנסת ה-20 היו נערכות היום, הייתה מקבלת מפלגת המחנה הציוני בראשות בוז’י הרצוג וציפי לבני ארבעה מנדטים יותר ממפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו.  לפי סקר וואלה, הפער הוא רק שני מנדטים. 

הסקר ב’מעריב’, שנערך באמצעות מכון פאנלס פוליטיקס, בהנלת הסוקר מנחם לזר, מעניק למחנה הציוני 25 מנדטים לעומת 21 בלבד לראש הממשלה.

גם הסקר ב’ידיעות אחרונות’, שנערך על ידי מכון ‘מדגם’ של ד”ר מינה צמח ומנו גבע, ותוצאותיו מבוססות על מדגם של 1,032 בעלי זכות הצבעה, מעניק פער דומה, עם 26 מנדטים למחנה הציוני ו-22 מנדטים בלבד לליכוד.

בסקר של מכון TNS-טלסקר, שנערך עבור ‘וואלה’ שנערך בימים רביעי וחמישי וכלל אלף נשאלים, הפער קטן יותר: המחנה הציוני מקבל בו 25 מנדטים ואילו מפלגת הליכוד 23 בלבד. זאת, בהשוואה לסקר מהשבוע שעבר שהראה על שוויון של 24 מנדטים בין שתי המפלגות.

מסקר מעריב עולה כי יש עתיד, מפלגתו של יאיר לפיד מקבלת 13 מנדטים. כך גם הרשימה הערבית המשותפת בראשות איימן עודה.

מפלגת הבית היהודי של נפתלי בנט נחלשת ומקבלת 11 מנדטים. כולנו, מפלגתו  החדשה של משה כחלון עם 10.

במפלגות החרדיות: על פי סקר מעריב ש”ס מקבלת 7 מנדטים, יהדות התורה עם 6, יחד של אלי ישי מתחזקת ומקבלת 5 מנדטים.

מרצ עם חמישה וישראל ביתנו של שר החוץ אביגדור ליברמן מקבלת ארבעה מנדטים בלבד, על גבול אחוז החסימה.

מהסקר האחרון שלפני הבחירות לכנסת ה-20, שפורסם הבוקר  בעיתון ידיעות אחרונות עולה כי הרשימה הערבית המשותפת היא המפלגה השלישית בגודלה עם 13 מנדטים.

מפלגת הבית היהודי בראשות נפתלי בנט ויש עתיד של יאיר לפיד מקבלות על-פי הסקר 12 מנדטים כל אחת.

כולנו של משה כחלון עם שמונה מנדטים בסקר זה.

במפלגות החרדיות: על פי סקר ידיעות אחרונות ש”ס זוכה ב-7 מנדטים, יהדות התורה עם 6 מנדטים בכנסת הבאה (יעקב אשר גם בסקר זה, כמו במעריב – בחוץ), ומפלגת יחד של אלי ישי עם ארבעה מנדטים.

ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן וגם מרצ מקבלות חמישה מנדטים כל אחת.

לפי  סקר TNS-טלסקר שנערך עבור וואלה  הרשימה הערבית המשותפת ויש עתיד מקבלות 12 כל אחת.

הבית היהודי בראשות נפתלי בנט מקבלת 11 מנדטים, בעוד כולנו של משה כחלון מתחזקת במנדט אחד – ל-9 מנדטים.

במפלגות החרדיות: ש”ס יורדת במנדט – ל-7, יהדות התורה מקבלת 7, ויחד של אלי ישי 4 מנדטים.

ישראל ביתנו מקבלת 6 ומרצ 4 מנדטים בלבד.

בסקר וואלה נשאלו הנסקרים: מי לדעתך מתאים יותר לכהן כראש ממשלה? 

נתניהו זוכה כאן לציונים גבוהים בהרבה מזה של הרצוג: 48% מול 28%.

אך כאשר נשאלו הנסקרים “האם אתה מעוניין שבנימין נתניהו ימשיך לכהן כראש ממשלה?” – השיבו 51.2% מכלל הנשאלים כי הם אינם מעוניינים במידה כזו או אחרת שנתניהו ימשיך בתפקידו. רק 40.5% אמרו כי הם מעוניינים במידה כזו או אחרת שהוא ימשיך בתפקידו.

בוואלה מציינים נקודה נוספת שצריכה להדאיג מאוד את אנשי הליכוד: נכונות תומכי המפלגה לצאת ולהצביע.

שכן, כאשר  הנסקרים נשאלו אם הם חושבים שייצאו להצביע, השיבו 81.7% כי הם בטוחים שייצאו להצביע. אבל כאשר עורכים פילוח בין המפלגות, מגלים נתון חשוב מאוד, שיכול להשפיע באופן דרמטי על הבחירות: בעוד שמצביעי המחנה הציוני ממוקמים במקום הראשון במידת הביטחון ביציאה להצביע, עם שיעור גבוה מאוד של 96.6% ממצביעי המפלגה, רק 82% מתומכי הליכוד השיבו כי הם בטוחים בכך שילכו לקלפי.

הליכוד ממוקם רק במקום החמישי במידת המחויבות לצאת להצביע, ומקדימים אותו, מלבד המחנה הציוני, גם יש עתיד (89.3%), הבית היהודי (87.4%), והרשימה המשותפת (84.4%). לעובדה שמצביעי מפלגת השלטון לא מרגישים מחויבים לצאת ולהצביע, אפשר שיהיו השלכות משמעותיות על תוצאות האמת.

גם לכמות המתלבטים עשויה להיות השפעה גדולה על התוצאות: מנתוני הסקר  עולה כי 16% מהנשאלים טרם החליטו למי יצביעו.

למעשה, ההכרעה בין שני הגושים תיפול סביב שני הנתונים האלה: אחוזי ההצבעה והתפלגות המתלבטים. לפי הנתונים, מגמות ההתלבטות העיקריות הן של מצביעי ליכוד השוקלים להצביע לבית היהודי, לכולנו או ליש עתיד, ומנגד, מצביעי המחנה הציוני ששוקלים להצביע ליש עתיד או כולנו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מוזר?
    13/03/2015 12:00
    מאיר
  1. סקר מעריב כפי שהתפרסם אתמול ברדיו (כל שבוע הסקר מתפרסם באחת מתכניות הרדיו בחמישי בבוקר) המחנה הציוני 24 ו”קץ” 4