נתניהו: ניצחון גדול; הרצוג: הכל פתוח • בש”ס חגגו: אלי ישי בחוץ

קצת יותר משלשה חדשים חלפו מאז הכריז נתניהו על הליכה לבחירות, והרגע הגדול, אליו מתנקזים כל ההצהרות, הקמפיינים, הספינים, וההבטחות הגיע: התוצאות • לפי מדגם ערוץ 2: נתניהו - 28, הרצוג 27, ישראל ביתנו 5, שס7, מרצ5, יהדות התורה 6, בנט 8, לפיד 11, כולנו 10, ישי 0, ערבים 13 • ערוץ 1: ישי לא עובר • ראש הממשלה: "כנגד כל הסיכויים, ניצחון גדול לליכוד" • שיעור ההצבעה: 71.8% - הגבוה ביותר מאז בחירות 1999
אליעזר היון
כ"ז אדר התשע"ה / 17.03.2015 22:02

קצת יותר משלשה חדשים חלפו מאז הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו על הליכה לבחירות, והרגע הגדול, אליו מתנקזים כל ההצהרות, הקמפיינים, התכניות, הספינים, וההבטחות הגיע: התוצאות.

ערוצי הטלוויזיה פרסמו בשעה זו את תוצאות המדגמים שלהם, ובכך הם עונים על השאלות, שהעסיקו היום כל אזרח ואזרחים במדינת ישראל: מי יהיה ראש הממשלה הבא? האם ‘כולנו’ של כחלון אכן תהווה לשון מאזניים? כמה מנדטים ‘ברחו’ מן הבית היהודי אל ‘הליכוד’? מפלגתו של אלי ישי בחוץ או בפנים? אריה דרעי הצליח להביא את ש”ס להישג חרף היריבות הקשה עם ‘יחד’? האם הצליחה יהדות התורה לשמור על כוחה אל מול הימנעותם של אנשי הפלג הירושלמי?

שיעור ההצבעה עמד בבחירות 2015 על 71.8% – הגבוה ביותר מאז בחירות 1999, אז הצביעו 78.7% מבעלי זכות ההצבעה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע שביעות רצון מהתוצאות המסתמנות. “כנגד כל הסיכויים, ניצחון גדול לליכוד, ניצחון גדול למחנה הלאומי בראשות הליכוד, ניצחון גדול לעם ישראל”.

במטה הליכוד בגני התערוכה בתל אביב חגגו הערב באווירת ניצחון. פעילי המטה הניפו את דגלי המפלגה, שרו “היידה ביבי” ו”עם ישראל חי” ורקדו.

גם יו”ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, דיבר בשבח תוצאות המדגמים ואמר כי “התוצאה הזאת מאפשרת לנו לחזור לשלטון”.

בדברים שנשא בפני הפעילים במטה המפלגה, הוסיף הרצוג כי יחכה לתוצאות האמת, וכי “הכל פתוח”. הרצוג גם הזכיר: “מאז בחירות 92′ ובחירתו של רבין ז”ל לא הגענו לתוצאה כזאת, ואני מאוד גאה להיות כאן אתכם. חשוב לי לומר שזה לא היה לרגע הזה בלי השותפות הנהדרת והאמיצה ביני לבין לבני”.

בחירות

זאת הקואליציה?

 קואליציה 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות