סקר ‘הארץ’: אביגדור ליברמן מגרד את אחוז החסימה

רשימתו של הרצוג זוכה ל-24 מנדטים לעומת 21 לליכוד • הפער בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה מצטמצם • עלייה בכוחן של כולנו, מרצ ויחד - וירידה לבית היהודי וישראל ביתנו • לפי הסקר, מלאכת הרכבת הממשלה, אם תוטל על הרצוג, תהיה קשה מאוד
אריה ריבקינד
כ"א אדר התשע"ה / 12.03.2015 00:59

מסקר שנערך ביום רביעי על ידי חברת ‘דיאלוג’ בפיקוחו של פרופ’ קמיל פוקס, ופרסם היום (חמישי) ב’הארץ’ עולה, כי רשימת המחנה הציוני זוכה ל-24 מנדטים ושומרת על פער קבוע של שלושה מנדטים מול רשימת הליכוד, שנחלשת בשני מנדטים ביחס לסקר ‘הארץ’ הקודם וזוכה ל-21 מושבים בלבד.

ביחס לסקר הקודם של ‘הארץ’, מחנה הימין-מרכז נחלש בארבעה מנדטים: מפלגת הליכוד מאבדת שניים, ישראל ביתנו והבית היהודי מפסידות מנדט אחד כל אחת. הליכוד וישראל ביתנו מפסידות את המנדטים לכולנו של משה כחלון – שמתחזקת בשני מושבים, ומקבלת 11 מנדטים.

לפי סקר זה אביגדור ליברמן, מתחכך באחוז החסימה וזוכה לארבעה מנדטים בלבד. 

מרצ בראשות זהבה גלאון מקבלת בסקר 6 מנדטים ויחד של אלי ישי  מקבלת 5 מנדטים.

במפלגות החרדיות: ש”ס מקבלת לפי הסקר 7 מנדטים, בעוד יהדות התורה 6.

יש עתיד של יאיר לפיד שומרת על כוחה ומקבלת 12 מנדטים, בעוד שהבית היהודי של נפתלי בנט נחלשת במנדט – וזוכה בסקר זה ל-11 מושבים בלבד. ייתכן וחלק מן המנדט האבוד של בנט הגיע ליחד.

הרשימה הערבית המשותפת מקבלת 13 מנדטים.

וזו התפלגות המנדטים לפי סקר ‘דיאלוג’ עבור הארץ:

המחנה הציוני 24

הליכוד 21

הרשימה הערבית 13

יש עתיד 12

כולנו 11

הבית היהודי 11

שס 7

יהדות התורה 6

מרצ 6

יחד 5

ישראל ביתנו 4 

במקביל למנדטים, הרצוג רושם השבוע התחזקות ניכרת גם בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה: לפני כעשרה ימים ההפרש ביניהם היה 26% לטובת נתניהו. כעת הוא הצטמק ל-14% (48% מהנשאלים סוברים כי ראש הממשלה המכהן הוא המתאים ביותר לתפקיד, מול 34% שתמכו בהרצוג).

האם המומנטום נמצא בצד של המחנה הציוני? אם אכן כך הם פני הדברים, והמגמה תימשך הדבר ישפר את סיכוייו של בוז’י הרצוג לזכות במנדט להקים את הממשלה הבאה.

יחד עם זאת, על פי תמונת המנדטים הנוכחית – כפי שבאה לביטוי בכל הסקרים האחרונים –  מלאכת הרכבת הממשלה, אם תוטל על הרצוג, תהיה קשה מאוד. הוא יצטרך לשכנע את מרצ וישראל ביתנו לשבת יחדיו, וגם את שתי הסיעות החרדיות, או אחת מהן, לשתף פעולה עם יאיר לפיד.

בעיתון הארץ מציינים כי בסקר זה שונתה שיטת הניתוח והממצאים המופיעים כאן משקפים את תשובותיהם של המצביעים שטענו כי הם בטוחים שיבואו להצביע.

הסקר נערך על ידי חברת “דיאלוג” בפיקוחו של פרופ’ קמיל פוקס מאוניברסיטת תל אביב, והקיף 714 נשאלים. טעות הדגימה המרבית בסקר היא 3%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות