כ-100 אלף מתפקדי הליכוד בוחרים יו”ר ורשימה לכנסת

96,651 חברי מפלגת הליכוד בוחרים את המועמד לראשות הממשלה ואת רשימת המפלגה ב-600 קלפיות שהוצבו ב-115 מקומות • כדי להקשות על דילים ורשימות חיסול שהופצו, המתפקדים ימלאו טפסים בכתב יד, ולא יוכלו להיכנס אל הקלפי עם טפסים מודפסים • נתניהו הצביע ואמר: "ביקשתי זכות להוסיף שני שיריונים כדי לחזק הרשימה עוד יותר"
יוני גרין
ט' טבת התשע"ה / 31.12.2014 09:33

על רקע הדרמה בש”ס, חקירות השחיתות בישראל ביתנו, ומצעד המצטרפים לבית היהודי – הפריימריס  בליכוד לא עוררו עד כה עניין ציבורי. אבל הבוקר (רביעי) זה קורה: 96,651 חברי מפלגת הליכוד בוחרים את המועמד לראשות הממשלה ואת רשימת המפלגה לכנסת ה-20.

600 הקלפיות שהוצבו ב-115 אתרי הצבעה ברחבי הארץ נפתחו בשעה 09:00 וייסגרו בשעה 22:00 בערב.

כל חבר מפלגה יצטרך לסמן 11 מתוך 38 הנציגים המתמודדים ברשימה הארצית, ונציג נוסף מבין 32 המועמדים במחוזות, כל אחד על פי מחוז הבחירה שלו.

בליכוד מנסים להילחם בתופעת ה”דילים” ו”רשימות החיסול”, ולכן כל אחד מחברי המרכז שייכנס לקלפי יתבקש למלא את הטפסים בכתב יד ולא להביא טפסים שהוכנו מראש.

נוסף על כך, במעטפה אחרת, יבחרו המתפקדים מי יעמוד בראש המפלגה ויהיה המועמד לראשות הממשלה: בנימין נתניהו או דני דנון.

כמו כן, נערכת הצבעה בפתק נוסף, שלישי במספר, בה יחליטו מתפקדי המפלגה אם להעניק ליו”ר המפלגה את האפשרות לשריין שני מועמדים מטעמו. אם המתפקדים יצביעו בעד ההצעה, יצטרך יו”ר המפלגה להציג את שני המועמדים בפני מזכירות המפלגה, כדי שתאשר את הבחירה.

השרה לימור לבנת, שלא תתמודד בפריימריז ובבחירות לכנסת ה-20, אמרה הבוקר בגלי צה”ל: “אני הולכת להצביע וקוראת לכל חברי הליכוד לקום ולעשות מעשה. אצביע לנתניהו – ההתמודדות של דנון היא מרגיזה”.

במאבק הזה, ח”כ דני דנון ינסה לאתגר את ראש הממשלה נתניהו. והשאלה היא ככל הנראה, לא מי ינצח, אלא באיזה פער. לדנון יש לא מעט תומכים, וניצחון צמוד עשוי להביך את ראש הממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצביע ראשון, יחד עם רעעיתו שרה, עם פתיחת הקלפיות בבנייני האומה בירושלים.”

הפריימריז האלה חשובים למדינת ישראל”, אמר נתניהו, “כי הם מכריעים קודם כל למי לתת את הסמכות להוביל את הליכוד כדי להוביל את המדינה.

“כדי לשמור על המדינה צריך כמובן גם רשימה חזקה, וביקשתי גם את הזכות להוסיף שני שיריונים כדי לחזק את הרשימה עוד יותר. חשוב ליכוד אחד גדול מול כל השמאל, כדי להוביל את מדינת ישראל בבטחה”.

אמש קרא נתניהו בהודעה למתפקדי הליכוד: “אני פונה אליכם פניה אישית ופומבית, אני מבקש מכם, ברגע המכריע, לכו להצביע. לדבריו, הבחירות הכלליות “הן באמת רגע מכריע למדינת ישראל. חשוב שנגיע לבחירות הכלליות מאוחדים ומלוכדים כאיש אחד”.

בניגוד למפלגות האחרות, בצמרת הליכוד מנסים להצניע את הרשימה: במפלגה החליטו שלא לערוך חגיגה אחרי פרסום התוצאות, כמידי שנה, אלא להסתפק בהכרזה. אולי משום שגם שם מבינים שהרשימה עשויה להיות אפורה, עם מעט מאד חידושים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות