גפני עוקץ: “אולי ניקח את לפיד ליחצ”ן אותנו” • ומי התנגד? צפו

ח"כ משה גפני הציג את הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-19 בשם יהדות התורה ותקף את שר האוצר לפיד ואת שר הכלכלה בנט: "בתקופתכם נסגרו מפעלים. ליהדות התורה היה חצי מנדט מחילונים שהעריכו עשיה" • "אמרתי שהממשלה הזאת לא תחזיק שנה וחצי, והאמת לא האמנתי לעצמי"
נחמן גור
י"א כסלו התשע"ה / 03.12.2014 15:23

הולכים לבחירות: הכנסת ה-19 הצביעה היום על הצעות החוק לפיזורה, וראשי סיעות האופוזיציה, נאמו בזה אחר זה ותקפו את הממשלה, ובעיקר את שר האוצר המפוטר יאיר לפיד.

ח”כ משה גפני, הציג את הצעת החוק בשם יהדות התורה: “אני אמרתי שהממשלה הזאת לא תחזיק שנה וחצי, והאמת לא האמנתי לעצמי. רמות התיעוב בין חמשת ראשי הסיעות שהיו בקואליציה, הגיעו לשיא, זה לא נעשה בידי אדם, זה בידי הקב”ה.

“אני מבקש לעשות השוואה, הרי אנחנו נשאנו בתפקידים בממשלה הקודמת, אני הייתי יו”ר ועדת הכספים, איציק כהן סגן שר האוצר, ליצמן בבריאות, ותראו מה היה בקדנציה הקודמת לעומת הקדנציה הזאת.  שטייניץ אתה זוכר, שאמרת בהתחלה שנצטרך לחזור לשנות ה-20, שהבנקים קורסים, ומה קרה בסוף? הצמיחה לנפש עלתה”.

גפני עקץ את לפיד: “שטייניץ למה אתה קורא לו בלורית, הוא תקשורתן, אני חושב שאם הוא לא ירוץ בבחירות, אז אולי נציע לו ליחצ”ן את יהדות התורה”.

אבל ח”כ יעקב ליצמן, הביע מקום מושבו התנגדות לרעיון.

גפני המשיך לתקוף ואמר כי בתקופתו כיו”ר ועדת הכספים, לא נתן יד לסגירת מפעלים, כמו מפעל בריל ופרי גליל. “היה לנו חצי מנדט מחילונים, שהעריכו עשיה אמיתית”.

גם בנט לא יצא נקי מהמתקפה: “אנשים שוכחים שהוא היה שר הכלכלה, איש אחד לא שיבצת לעבודה, ההיפך”.

“כל מה שפגעו ולקחו מאיתנו, הבית היהודי לקחו”, האשים גפני את הדת”לים.

שטייניץ שהשיב בשם הממשלה, שיבח את גפני ואת איציק כהן, ואת שיתוף הפעולה הפורה שהיה בקדנציה הקודמת.

בהצעת החוק שהגישה יהדות התורה, תמכו 21 ח”כים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות