חייל חרדי מתל נוף סירב ‘לגלח זקן’ – וזומן למשפט

קצין בדרגת סגן אלוף הודיע לחיילי בסיס תל נוף של חיל האוויר כי עליהם לגלח את זקניהם - וביטל את כל האישורים מטעמי דת ורפואה • כולם ביצעו את הפקודה, מלבד י' החרדי • האם יירשם בתיקו שהפר פקודה?
יוני גרין
כ' חשון התשע"ה / 13.11.2014 13:57

צבא ההגנה של חלם: בעוד צה”ל והמדינה משקיעים מיליונים בניסיונות להוכיח למגזר החרדי כי השירות הצבאי מותאם לדרישות ההלכה, הטיל קצין בכיר בחיל האוויר על פקודיו הוראה ששמה ללעג את כל המאמצים הללו – להוריד זקנים.

לפי דיווח בערוץ 7, האירוע התרחש בבסיס תל נוף של חיל האוויר. סגן אלוף הראל ארז הודיע לכלל החיילים בבסיס כי עליהם לגלח זקנים וכי הוראה זו גורפת וכוללת גם את החיילים המחזיקים ברשותם אישור מיוחד לגידול זקן מטעמי דת או מטעמים רפואיים.

על פי דיווח קיבלו מרבית החיילים בעלי הזקנים את הגזירה – והתגלחו. אולם י’, חייל מצטיין בחיל האוויר, המגיע מבית חרדי, סירב לקבל את הפקודה והודיע כי בכוונתו להישאר עם זקנו.

כשבירר י’ כיצד יתכן ואישור הזקן שבידו אינו תקף, הובהר לו כי קצין בדרגת סגן אלוף ומעלה יכול לבטל הנחייה מסוג זה.

י’ לא נואש ופנה אל האחראים על סוגיות דת בבסיס, אולם אלה הבהירו לו כי סא”ל ארז הוא בדרגה גבוהה מהם, ולכן לא יוכלו לפעול מולו.

י’ החליט להשאיר את זקנו גם כאשר הובהר לו כי יועמד למשפט.

משפטו של י’ נקבע להיום (חמישי) בשעה 12:00.

אביו של י’ מספר כי בנו כחייל ממושמע וחרוץ שזכה להיות מהבודדים שהשלימו קורס יוקרתי, ואף כזה השוקל התקדמות בשורות הצבא – מהלך שיופרע במידה ואכן יירשם בתיקו, כי הועמד לדין על סירוב פקודה.

בעקבות פניית ערוץ 7 נפתחה בדיקה בצה”ל לבחינת הפקודה שניתנה הן על ידי סגן אלוף ארז, מניעיה ותוקפה, והן לגבי הכוונה להעמיד את החייל לדין.

מדובר צה”ל נמסר בתגובה לערוץ 7: “זכאות לפטור זקן לחייל נקבעת בהתאם להמלצות גורמי הדת והרפואה ובכפוף לאישור מפקד. בעת מעבר בין יחידות נדרש אישרור מחודש של הפטור על ידי המפקדים ביחידה הקולטת.

“באשר למקרה המדובר, אישור הפטור עבור החייל יידון על ידי המפקדים בימים הקרובים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אם הצבא חלש על הערבים לפחות שירגישו שהם חזקים על החיילים החלשים,
    13/11/2014 15:16
    אם הצבא חלש על הערבים
  1. אם הצבא חלש על הערבים לפחות שירגישו שהם חזקים על החיילים החלשים,

    חברה הצבא כל כך חלש הם לא מסוגלים לשמור אלינו זה ניסים מהשמים שלא מצליחים לעשות לנו כלום