שינוי בנהלי פתיחה באש: אושר לחיילים אש חיה כתגובה לזיקוקים

ההסלמה במהומות בירושלים ובשטחים הביאו את פיקוד המרכז לבצע שינוי בנהלי הפתיחה באש: ירי חי מאושר גם כתגובה לירי זיקוקים • גורם בטחוני בפיקוד המרכז: "יש לראות בנושא הזיקוקים איום מתפתח"
אליעזר היון
כ' חשון התשע"ה / 13.11.2014 18:26

נהלי הפתיחה באש משתנים בעקבות ‘אינתיפאדת הזיקוקים’ הפוקדת את הרחוב הישראלי: אנשי כוחות הביטחון יורשו לפתוח באש חיה גם כאשר נורים לעברם זיקוקים.

עד כה ניתן היה לעשות שימוש בירי חי רק כאשר נוצר מצב בו החייל או השוטר חש כי נשקפת סכנה לחייו. הזיקוקים לא נתפסו כאיום ‘מסכן חיים’, אלא כתופעה שולית. עם עליית כמות הארועים בהם יורים המתפרעים הערבים זיקוקים לעבר השוטרים, אישר פיקוד המרכז לפתוח באש חיה מול האיום. הידיעה פורסמה לראשונה בעיתון ‘המחנה’.

האישור החדש ניתן על ידי היועץ המשפטי של אוגדת יהודה ושומרון אלוף משה דורון בן ברק: “היה שינוי ברור בהוראות בנוגע לזיקוקים. התחלנו לתדרך את החיילים שבמקרה של סכנת חיים הם יכולים להפעיל הוראות פתיחה באש”, הבהיר קצין האג”ם של חטמ”ר יהודה, רס”ן אמיר פרידמן.

קצין בפיקוד מרכז שמעורה בנושא אמר לחדשות 2 כי “יש לראות בנושא הזיקוקים איום מתפתח. בחצי שנה האחרונה, מאז מבצע ‘שובו אחים’ אפשר לראות כי ישנה עלייה בשימוש העוין בזיקוקים”.

“ניתן להעריך כי לאורך זמן ישתמשו יותר ויותר בחומר ההודף בזיקוקים לפעילות חבלנית עוינת, בשל זמינותו ועלותו הנמוכה”.

הזיקוקים מתחלקים לשלש קבוצות: סטטיים, כוורות המכילות כ-25 קנים, ופגזים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות