מדוע חיפש נפאלי במשך 10 ימים את שליח חב”ד בקטמנדו?

אזרח נפאלי הגיע הבוקר לבית חב"ד בנפאל, וביקש לראות את השליח הרב חזקי ליפשיץ • כשפגש אותו, ביקש לומר מילה אחת: "תודה" • מה בדיוק עומד מאחורי המסע שעשה האיש בעקבות השליח?
יוני גרין
י"א חשון התשע"ה / 03.11.2014 22:09

לפחות 11 בני אדם נהרגו ו-52 נפצעו בהתהפכות אוטובוס מקומי שנפל 150 מטר לתהום באזור לנגטנג בהרי ההימלאיה שבנפאל, לפני 10 ימים. בין ההרוגים בתאונה הקטלנית היו שתי מטיילות ישראליות. ארבעה תיירים ישראלים נוספים נפצעו.

שליח הרבי מליובאוויטש זצ”ל בנאפל, הרב חזקי ליפשיץ, יצא מיד עם הגעת הידיעה על התאונה אל הזירה באמצעות מסוק, ופינה את הנפגעים הישראלים לבית חולים בקטמנדו. בבית חב״ד הופעל חדר מצב, ושליחת חב”ד בקטמנדו, חני ליפשיץ, קלטה את הפצועים שהגיעו אל בית החולים, וליוותה אותם במהלך אשפוזם במקום.

אבל היום אירעה התפתחות מפתיעה, עליה כתבו  בני משפחת ליפשיץ בדף הפייסבוק של בית חב”ד:

“תיראו מה זו הכרת הטוב! לפני שעה קלה הגיע לבית חב”ד נפאלי חביב בשם נירמל. הוא היה נרגש מאוד וסיפר שכבר עשרה ימים שהוא מחפש את האיש עם החולצה הלבנה והזקן ששפך עליו מים, העיר אותו מעלפונו ועזר לו לקום על רגליו.

נירמל שרד את תאונת האוטובוס הקטלנית כמעט ללא פגיעה גופנית, אבל עם נפש מצולקת. הדמעות זולגות לו מהעיניים בלי שהוא יכול לשלוט על כך. רק אתמול הוא גילה שהאדם שחייך אליו מתוך התופת הוא ראביי בקטמנדו.

הוא יצא הבוקר מביתו, מרחק 3 שעות נסיעה וארבעה אוטובוסים – רק כדי להגיד תודה!

לפני שהלך, הוא נעמד להצטלם ליד השלט של בית חב”ד. הוא ביקש שאשלח לו את התמונה והבטיח לתלות אותה בחדרון הקטן שהוא חולק עם אשתו ושלושת ילדיו”.

חזקי ליפשיץ

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות