יום אבל ברוסיה: הרב לאזאר הורה להשבית אירועי פורים מוזיקאליים

רבה הראשי של רוסיה שיגר הוראה לכלל הקהילות היהודיות ברוסיה, להשבית את כל האירועים המוזיקאלים בחג הפורים • הורה להגביר הפעילות לקיום בהידור של כל מצוות החג • לכלי התקשורת ברוסיה אמר: "כאשר כוחות הטוב מאוחדים, כוחות הרשע, השנאה והפנאטיות יובסו לחלוטין"
נתן פרל
י"ג אדר ב' התשפ"ד / 23.03.2024 20:10

לאור יום האבל שהוכרז ברוסיה, בעקבות הטבח ההמוני שבוצע בליל שבת במוסקבה בידי טרוטריסטים של דאעש –  שיגר הערב (מוצ”ש) רבה הראשי של רוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר, הוראה לכלל הקהילות היהודיות ברוסיה, להשבית את כל האירועים המוזיקאליים הערב ומחר – חג הפורים.

תחבורה ציבורית בפורים: איך תגיעו הביתה מירושלים? • כל הפרטים

זאת, לצד הגברת הפעילות לקיום בהידור של כל מצוות החג – בהם קריאת המגילה, משלוחי מנות ובמיוחד מתנות לאביונים לנזקקים, לכל יהודי באשר הוא, כולל בתי רפואה ובתי סוהר.

עם היוודע במוצאי שבת על הטרגדיה הקשה שחוותה מוסקבה בליל שבת, הגיב הרב הראשי את הדברים הבאים לכלי התקשורת ברוסיה:

“הידיעה על האסון במוסקבה גורמת לנו ולכל הקהילה שלנו תחושת צער רב. אנו משתתפים בצערם של משפחות הקורבנות ומתפללים להחלמתם של הפצועים.
​פיגוע הטרור בברתנו התרחש בערב פורים – חג שבו אנו זוכרים את גורל אבותינו, שגם הם עמדו בפני איום הרס, ומודים לה’ על הצלת החפים מפשע והעניש את הפושעים.

“חג פורים מלמד אותנו שהקב”ה רוצה מאיתנו קודם כל לגלות אחדות בעצמנו, לעמוד לצדו של השני. כאשר כוחות הטוב מאוחדים, כוחות הרשע, השנאה והפנאטיות יובסו לחלוטין.

“כעת כולנו מתאבלים על הקורבנות. לכן, כל הקונצרטים ואירועי השמחה שתוכננו לחג הפורים מבוטלים. אבל חשוב על אחת כמה וכמה לקיים את מצוות פורים, כי הן נועדו בדיוק לחזק את אחדותנו. לכן אני קורא לכל היהודים להתאסף הערב ומחר בבתי הכנסת ובמרכזים קהילתיים לקריאת מגילת אסתר וקיום כל מצוות החג. ובזכות כך, נזכה לבטח שהקב”ה יעזור לנו ויגן עלינו מפני המן הצורר של דורנו”.

בפיגוע הטרור באולם התיאטרון ‘קרוקוס סיטי הול’ בפאתי מוסקבה בו נהרגו 143 בני אדם ומאות נוספים נפצעו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות