מכה לש”ס • הקואליציה הקפיאה את ‘חוק הרבנים’: “זו לא העת”

יו"ר הקואליציה הודיע על ההחלטה לעצור את קידום חקיקת 'חוק הרבנים', בעקבות ההתנגדות הימין הממלכתי והמחנה הממלכתי - וחלק מח"כי הליכוד • קיים שיחות עם ראשי סיעות הקואליציה, בהם דרעי, טרם מסר ההחלטה: "בעת הזאת לא נכון לקדם חקיקה שנויה במחלוקת"
אריה ריבקינד
ט' אדר ב' התשפ"ד / 19.03.2024 10:29

לאחר שהתברר שאין רוב: יו”ר הקואליציה, ח”כ אופיר כץ, הודיע הבוקר (שלישי) כי הוחלט להסיר את ‘חוק הרבנים’ מסדר היום של הכנסת.

זאת לאחר שסיעות המחנה הממלכתי של בני גנץ והימין הממלכתי של גדעון סער הביעו התנגדות לקידום החוק, ואליהם הצטרפו ח”כים מהליכוד.

כץ אמר: “לאחר שיחתי עם ראשי סיעות הקואליציה, וכן לאחר שיחתי עם יו”ר ש”ס הרב אריה דרעי, הוחלט כי בעת הזו לא נכון לקדם חקיקה שנויה במחלוקת. על כן, הצעת חוק הרבנים תרד מסדר היום. בימים אלו החובה עלינו היא לשאוף לאחדות בעם כמה שניתן”.

בעקבות ההחלטה בוטל הדיון שנקבע להיום בוועדת החוקה בנוגע להצעת החוק.

השר בני גנץ הגיב: “אני מברך על הסרת חוק הרבנים מסדר היום. בשעה שטובי בנינו ובנותינו נלחמים בגבורה בעזה, כש-134 חטופות וחטופים בשבי החמאס, עלינו להיות מאוחדים סביב מטרות המלחמה, ולא לעסוק בחקיקה שנויה במחלוקת שתזרע מחלוקת בעם ובהנהגה”.

ח”כ זאב אלקין צייץ בחשבון הטוויטר שלו: “זה חוק רע, שהיה פוגע בציבור הישראלי. אנחנו במלחמה ואסור לחזור לחקיקה מפלגת ולאווירה שקדמה ל-7 באוקטובר”.

אלקין הוסיף: “לאחר שיחתי עם ראשי סיעות הקואליציה, וכן לאחר שיחתי עם יו”ר ש”ס אריה דרעי, הוחלט כי בעת הזו לא נכון לקדם חקיקה שנויה במחלוקת. על כן, הצעת חוק הרבנים תרד מסדר היום. בימים אלו החובה עלינו היא לשאוף לאחדות בעם כמה שניתן”.

ח”כ שמחה רוטמן, שהיה חתום על הצעת החוק, אמר: “מאז תחילת המלחמה בוועדת החוקה העברנו בהסכמות ובפשרות עשרות רבות של חוקים בנושאים רבים ומגוונים. אני מקווה ובטוח שגם על הנושאים בהם איננו מסכימים נדע לנהל את המחלוקות בצורה עניינית שתכבד את העם, את הכנסת ואת מדינת ישראל”.

מדובר בהצעה שזכתה לכינוי ‘חוק הרבנים’ שהגישו ח”כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית וח”כ ארז מלול מש”ס, והייתה אמורה לעבור במליאת הכנסת לאחר החגים, אך עקב מלחמת חרבות ברזל התעכב קידומה.

על פי ההצעה, רבני הערים ייבחרו על ידי גוף בוחר שבו מוקד הכוח יהיה נתון בידי השר לשירותי דת ולא בידי ראש העיר. באופן זה, נטען, יואץ מינוי הרבנים.

הצעת החוק, כללה גם הסדרים על משך כהונתם, גיל הפרישה והיקף המשרה של רבני עיר, רבני יישובים, רבנים אזוריים ורבני שכונות. על פי ההצעה, השנויה במחלוקת כאמור, השר לשירותי דת  גם יקבע את הצורך במינוי רבני שכונות, נוסף לרבני ערים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות