ומי ‘המגשר הסודי’ בין הח”כים המסוכסכים בליכוד? אביגדור ליברמן

מוטי קסטל, הכתב הפוליטי של ערוץ 14, חשף: בפגישה לילית סודית, בהשתתפות ח"כ מיקי זוהר ודוד ביטן, יישב ליברמן את ההדורים בין הצדדים • התוצאה: בחירות של ראשי ערים בקריית גת וחולון • ומה מרוויח ליברמן מכל הטוב הזה? הנה הסיפור
חרדים 10
ט' אדר ב' התשפ"ד / 19.03.2024 11:11

מריבת ענק בין חברי הכנסת מיקי זוהר ודוד ביטן, שנמשכה תקופה ארוכה – עוד מימי הקרבות על הליכוד העולמי, הסתיימה ונפתרה לפני מספר חודשים בחסות גורם מפתיע במיוחד: ח”כ אביגדור ליברמן, מי שהיה בעבר מנכ”ל הליכוד.

לפי דיווח של מוטי קסטל, הכתב הפוליטי של ערוץ 14, פגישה לילית סודית בהשתתפות הח”כים הניצים התקיימה בבית מקורב לליברמן, כשליברמן יושב ומיישב את ההדורים בין הצדדים.

ליודעי דבר ושותפי סוד מעטים, האירוע הזה מוכר בעיקר סביב האינטרסים המשותפים במוסדות הלאומיים. שם, מאחורי הקלעים ובמחשכים נרקמים דילים שהציבור הכללי אינו מכיר. מתקיימים שיתופי פעולה בין שלל המפלגות – גם כאלו שבכנסת וכלפי חוץ נראים כיריבים מרים.

שיתוף הפעולה בציר זוהר-ליברמן-ביטן קפץ מדרגה משמעותית בבחירות המוניציפליות האחרונות, כאשר מיקי זוהר הצליח לגייס את תמיכתו של ליברמן במירוץ של מקורבו כפיר סוויסה לראשות העיר קריית גת.

שיתוף הפעולה הזה הביא לסויסה, יחד עם תמיכת החרדים, ניצחון מוחץ שקודם לכן היה נראה חסר סיכוי.

בחולון הביא דוד ביטן את ליברמן לתמיכה חסרת-תקדים במקורבו שי קינן. לפי קסטל, ליברמן אף כפה על חברת הכנסת יוליה מלינובסקי, שכיהנה בעבר כחברת מועצה בעיר חולון ומסוכסכת מאז עם קינן, שהיה מספר 2 שלה בסיעת ‘חולון ביתנו’ – לסתום את האף והפה, ולהביע תמיכה גורפת בקינן.

תשאלו מה מרוויח ליברמן מכל הטוב הזה? מעבר לחיזוק כוחו בליכוד והישגים מקומיים במוניציפלי, יודעי דבר טוענים כי התשובה היא הישגים במוסדות הלאומיים ובמיוחד בקק”ל, שם אמור להתמנות בקרוב מנכ”ל חדש.

הקרב סביב המינוי הנחשק הזה מתנהל בכל הכוח כבר תקופה. ייתכן ומינוי מוסכם בקרוב יענה על כל השאלות.

ח”כ מיקי זוהר מסר בתגובה: “אני מודה לליברמן על תמיכתו בכפיר סויסה שנבחר לראש עיריית קרית גת. מי שמכיר אותי יודע שאני מחובר לכולם ושומר על מערכות יחסים תקינות עם הקולגות שלי”.

מטעמו של ביטן נמסר בתגובה: “אין קשר בין הסולחה לחולון. שיתפנו פעולה במקומות נוספים ולא רק בחולון. זה נכון שליברמן השתתף בסולחה אם כי לא רק הוא היה קשור לזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות