סרן דניאל פרץ הי”ד, בן 22, נפל בשמחת תורה: גופתו נחטפה לעזה

סרן דניאל פרץ הי"ד מיד בנימין שירת כמפקד טנק במוצב נחל עוז ונפל בקרב ב-7.10 • כשלושה שבועות לאחר שהחלה המלחמה נודע כי נחטף בידי חמאס • אביו הוא יו"ר תנועת המזרחי העולמית, הרב דורון פרץ• ראש המועצה האזורית נחל שורק ספד: "הקהילה כולה כואבת את האסון הנורא"
חיים טוויל
ח' אדר ב' התשפ"ד / 17.03.2024 22:18

סרן דניאל פרץ הי”ד, קצין צה”ל שנחטף ב-7 באוקטובר בידי מחבל חמאס נרצח – ומוגדר כעת חלל צה”ל חטוף בידי ארגון טרור.

פרץ הי”ד, בן 22 בנופלו, מהיישוב יד בנימין, שימש מפקד מחלקה בגדוד 77, עוצבת ‘סער מגולן’.

הוא בנו של הרב דורון פרץ, יו”ר המזרחי העולמי. הוא  נולד בדרום אפריקה וכשהיה בן 13 עלתה משפחתו לישראל.

הרבצ”ר קבע את מותו לאחר בחינה של כלל הממצאים ועל בסיס מידע מהימן.

המועצה האזורית נחל שורק פרסמה הודעת אבל: “המומים וכאובים, התבשרנו כעת כי סרן דניאל פרץ, תושב יד בנימין, שהוגדר עד עתה כחטוף, הוכרז היום כחלל צה”ל שנפל במהלך הקרב ב7/10. משפחת פרץ היקרה, קהילת נחל שורק כולה כואבת יחד עמכם את האסון הנורא.

“אנו כולנו התפללנו וייחלנו לנס ומשתתפים בצער הבלתי נתפס על אובדנכם מהבשורה המרה שהתקבלה באופן סמלי דווקא היום, ז’ אדר- יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם לא נודע”.

שי רייכנר, ראש המועצה האזורית נחל שורק, ספד: “עלה המוות בחלונינו. המומים וכאובים, התבשרנו כעת כי סרן דניאל פרץ, תושב יד בנימין, שהוגדר עד עתה חטוף, הוכרז היום כחלל צה”ל שנפל במהלך הקרב ב-7.10. משפחת פרץ היקרה, קהילת נחל שורק כולה כואבת יחד עמכם את האסון הנורא. אנו כולנו התפללנו וייחלנו לנס ומשתתפים בצער הבלתי נתפס על אובדנכם מהבשורה המרה שהתקבלה באופן סמלי דווקא היום, ז’ אדר – יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם לא נודע. תהא נשמתו של דניאל צרורה בצרור החיים”.

הרב דני מירוויס, מנכ”ל תנועת המזרחי העולמית, אמר: “במהלך 163 הימים האחרונים התחננו נואשות לחדשות טובות יותר. לאורך כל אותה תקופה, משפחת פרץ העניקה לנו השראה וחיזקה אותנו כפי שביקשנו לחזק אותם. התפילות העולמיות לשלומו יהפכו כעת למשאלות נחמה.

“הידיעה הזו הגיעה למשפחה בז’ באדר, היארצייט של משה רבנו שמקום קבורתו לא ידוע, והפכה כזו לתאריך הקשור לאבל לכל מי שמקום קבורתם אינו ידוע. כפי שהתפללנו וקיווינו לשובו של דניאל עד עכשיו, אנו ממשיכים להתפלל ולקוות לשובו לקבר ישראל. שהשם ינחם את הרב דורון, שלי וכל המשפחה בתוך שאר אבלי ציון וירושלים, ושנראה את כל החטופים חוזרים הביתה”.

בשבוע שעבר, פורסם כי איתי חן הי”ד, חבר בצוות הטנק של דניאל, הוכרז כחלל שגופתו מצויה בידי ארגון הטרור.

הרב דורון פרץ ורעייתו שלי פרסמו אז הודעה שבה ניחמו את הוריו של חן וביקשו להתפלל למען בנם.

ביום חמישי האחרון זעק הרב פרץ, במהלך הפגנה של משפחות החטופים: “אנחנו לא יודעים שום דבר על הבן שלנו. אנחנו יודעים שהיה פצוע, האם יש דבר יותר הומניטרי מלתת אות חיים על בן אדם? חיכינו עד הרמאדן – אין עסקה, אין לחץ צבאי, דשדוש.

“אני מבקש להסתכל לנו בעיניים, להיות שקופים איתנו ולהגיד מה קורה. אנשים מכל שכבות החברה, יהודים ואינם יהודים, מחכים לתשובה. אין יותר אנושי והומניטרי מלהחזיר את כל האהובים שלנו הביתה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות