הקבינט אישר: משלחת תצא לקטאר עם מנדט נרחב למו”מ

אחרי דיון שארך יותר משלוש שעות: הקבינט המדיני ביטחוני אישר לשלוח היום את המשלחת הישראלית לקטאר, עם "מנדט מורחב" לקיום משא ומתן - על מתווה עסקת החטופים שהציע חמאס • בכמה סוגיות הקבינט לא הכריע, והסמיך את ראש הממשלה ושר הביטחון לדון בפרטים הטקטיים
אריה ריבקינד
ח' אדר ב' התשפ"ד / 18.03.2024 01:35

ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני הסתיימה הלילה (שני) אחרי יותר משלוש שעות.

במהלך הישיבה אישר הקבינט המורחב את יציאת המשלחת הישראלית היום לקטאר, על מנת לדון בפרטי המתווה לשחרור חטופים שהציע חמאס.

הקבינט העניק למשלחת הישראלית מנדט כללי, כאשר בכמה סוגיות הקבינט לא הכריע – והסמיך את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט לדון בפרטים טקטיים.

גורם המעורה בפרטים אמר ל’כאן חדשות’, כי המשלחת “תוכל לנהל משא ומתן נרחב”.

עם זאת, הגורם הוסיף כי המנדט “קוצץ במעט” ממה שהציעו גורמי המקצוע בראשות האלוף ניצן אלון.

בסוף השבוע דיווח העיתון הלבנוני ‘אל-אח’באר’, כי השלב הראשון יכלול הפסקת אש של 42 ימים, שתהפוך להפסקת אש קבועה בשלב השני של ההסכם.

בארגון הטרור דרשו שבשלב הראשון כוחות צה”ל ייסוגו מרחוב א-רשיד וציר סלאח א-דין כדי לאפשר חזרה של עקורים לצפון הרצועה. כמו כן כדי לאפשר מעבר של סיוע לצפון רצועת עזה וכדי לאפשר את חופש התנועה.

עוד דווח בעיתון, כי חמאס מעוניין בשחרור של 50 מחבלים, 30 מתוכם שמרצים מאסרי עולם, בעבור כל חיילת ישראלית חטופה שנמצאת בחיים, נשים, ילדים, מבוגרים וחולים ישראלים.

עם תחילת השלב השני, בחמאס דורשים הכרזה על הפסקת אש קבועה לפני כל חילופי שבויים שיכללו את החיילים הישראלים שישארו בידיו. בשלב השלישי דורש חמאס את שיקום כל הרצועה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות