באוצר חוגגים ביקושי שיא לאג”ח שהונפקו: הבעת אמון חסרת תקדים

החשב הכללי באוצר הודיע על השלמת הנפקת אגרות חוב בשווקים הבינלאומיים בהיקף כולל של 8 מיליארד דולר - כאשר נרשמו ביקושי שיא בהיקף של כ-38 מיליארד דולר • בהנפקה לקחו חלק כ-400 משקיעים שונים מכ-36 מדינות • השר סמוטריץ' חגג: "סימן לעוצמתה של הכלכלה הישראלית"
חרדים 10
כ"ו אדר א' התשפ"ד / 06.03.2024 10:03

החשב הכללי במשרד האוצר הודיע הבוקר (רביעי) על השלמת הנפקת אגרות חוב בשווקים הבינלאומיים בהיקף כולל של 8 מיליארד דולר, כאשר במהלך ההנפקה נרשמו ביקושי שיא בהיקף של כ-38 מיליארד דולר.

מה, לא תצטרפו כדי להגן על הבית שלכם? זו הדרך להתנדב עכשיו

באוצר הביעו סיפוק רב – במיוחד על רקע הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי מודי’ס לפני כחודש.

החשב הכללי יהלי רוטנברג, אשר טרם ההנפקה ערך יחד עם מנהל חטיבת המימון באוצר גילי כהן סבבי פגישות עם משקיעים באירופה ובארה”ב, אמר: “הצלחת ההנפקה היא הבעת אמון חסרת תקדים של המשקיעים הבינלאומיים הגדולים ביותר בעולם בכלכלה הישראלית, אמון אשר נבנה במשך שנים רבות”.

הוא הוסיף: “היכולת לגייס חוב בשווקים הבינלאומיים, גם בעת המלחמה, בהיקפים משמעותיים מאוד, וביחסי כיסוי גבוהים, מלמדת על הנגישות הגבוהה של מדינת ישראל לשווקים ומהווה עדות לחוסנו של המשק הישראלי”.

גיל כהן, סגן בכיר לחשב הכללי ומנהל חטיבת המימון, אמר: “מדינת ישראל הצליחה בתקופת המלחמה לבצע צעד משמעותי במימון פעילותה. ההנפקה תומכת באסטרטגיית ניהול החוב הממשלתי, ובפרט בגיוון מקורות המימון והרחבת בסיס המשקיעים. תוצאות ההנפקה מעידות על אמון בכלכלה הישראלית מצד המשקיעים הגדולים בעולם”.

בהנפקה נרשמו ביקושים בהיקף של כ-38 מיליארד דולר – פי 4.75 מהסכום שהונפק, והיו הגבוהים ביותר שנרשמו אי-פעם בהיסטוריה של מדינת ישראל.

עם זאת, ניתן לשער כי ההנפקה בוצעה בריבית גבוהה בהשוואה להנפקות בעבר, לפני עליית פרמיית הסיכון של ישראל.

במסגרת ההנפקה הונפקו 3 אגרות חוב חדשות לטווח של 5 שנים, 10 שנים ו-30 שנה המרווח בהנפקה עמד על 135, 145 ו-175 נקודות בסיס בהתאמה, מעל תשואת אג”ח ממשלת ארה”ב לטווח דומה.

האוצר מסר, כי הביקושים בהנפקה הובלו על ידי משקיעים אסטרטגיים איכותיים כגון קרנות פנסיה, חברות ביטוח, קרנות גידור, משקיעים פיננסיים וגופים אשר מחזיקים בניירות של מדינת ישראל לאורך זמן. בהנפקה לקחו חלק כ-400 משקיעים שונים מכ-36 מדינות בכל רחבי העולם. החתמים בהנפקה היו Bank of America, BNP Paribas, Deutsche Bank, Goldman Sachs.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ’, בירך על תוצאות ההנפקה: “הביקושים הגבוהים בתולדות המדינה להנפקת חוב בשווקים הבינלאומיים מהווים סימן לעוצמתה של הכלכלה הישראלית והבעת אמון של המשקיעים במשק הישראלי, במדיניות הכלכלית שלנו, וביכולת שלנו לנצח בעזרת השם ולהחזיר את הביטחון והיציבות לתושבי מדינת ישראל.

“נמשיך לנהל את הכלכלה באחריות ובמקצועיות, תוך מתן מענה לכל צרכי המלחמה בחזית ובעורף עד הניצחון, תוך אחריות פיסקלית ויצירת מנועי צמיחה שיזניקו את המשק בחזרה במקביל למלחמה ולאחריה. אני מברך את החשב הכללי ועובדיו על עבודה מקצועית ומצוינת מהמעלה הראשונה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות