זינוק בחולי שפעת: עומס מטורף בחדרי המיון, ילדים בטיפול נמרץ

התחלואה של חורף 2024 כבר עברה את של חורף 2019 - שנחשב אחד הקשים • בתיעוד מבתי חולים: אמבולנסים רבים עומדים וממתינים לאישור להיכנס לחדרי מיון, חלקם חיכו שעתיים • המחלקות הפנימיות בבתי החולים בתפוסות של 130% אחוזים
חרדים 10
ז' אדר א' התשפ"ד / 15.02.2024 22:12

זינוק דרמטי בתחלואת השפעת בשבוע האחרון: לפי דיווח הערב (חמישי) של קטי דור ב’כאן חדשות’, נתוני התחלואה של חורף 2024 עברו כבר את אלה של חורף 2019 – שנחשב אחד הקשים בשנים האחרונות.

המחלקות הפנימיות בבתי החולים בתפוסות של 130% אחוזים, בעוד חלקן הגיעו ל-150% אחוזים, חדרי המיון עמוסים בחולים ואמבולנסים עומדים מחוץ לבתי החולים במשך שעות ואינם יכולים להיכנס בגלל העומס.

בתיעוד שפורסם ב’כאן חדשות מבית החולים ‘קפלן’ ברחובות, נראו אמבולנסים רבים עומדים וממתינים לאישור להיכנס אל בית החולים, חלקם חיכו שעתיים כדי להיכנס למיון.

על פי הדיווח, גם בבתי חולים גדולים מאוד במרכז הארץ התרחשו מצבים דומים, וחולים המתינו במיון 36 שעות משום שלא היו מיטות פנויות במחלקות הפנימיות.

פרופ’ ליטל קינן, מנהלת המרכז לבקרת מחלות, מסרה ל’כאן חדשות’ כי מערכת התחלואה החורפית החלה מאוחר, לא מתנהגת כרגיל וייתכן שעוד תמשיך לעלות.

לדבריה, מדובר באחת השנים הקשות – שנה שעברה את הממוצע בעשר השנים האחרונות, וכי העלייה בתחלואה “באינטנסיביות גבוהה”.

עוד דווח הערב, כי ב’איכילוב’ בתל אביב מאושפז ילד בן 4 במצב קשה ללא מחלות רקע שאינו מחוסן.  בבית החולים מאושפזים גם שני מטופלים במחלקת טיפול נמרץ וחמישה נוספים בטיפול מוגבר כשמצבם מוגדר קשה.

בבית החולים ‘מאיר’ בכפר סבא מאושפזת ילדה בת 5 במחלקת טיפול נמרץ.

בבית החולים ‘בילינסון’ בפתח תקווה מאושפזים שני מבוגרים בטיפול נמרץ עקב סיבוכי שפעת.

גם בבית החולים ‘שניידר’ לילדים מאושפזים ילדים רבים עקב סיבוכי שפעת, זאת בשל החמרה נשימתית.

למעשה, בכל רחבי הארץ יחדות הטיפול הנמרץ עמוסות בחולים. מנהלי המחלקות הפנימיות מיואשים מהבטחות משרד הבריאות, ואין ספק בכלל שחולים שרופא רואה אותם באיחור ניכר – מקבלים טיפול פחות טוב שעלול לפגוע בבריאותם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות