מחקר: שיעור התחלואה בסרטן מכל הסוגים נמוך בקרב חרדים ב-32%

מחקר בריאות חדש מגלה, כי שיעור המומים המולדים בחברה החרדית נמוך ב-36% מהשיעור בחברה הכללית - אך לצד זאת תמותת תינוקות גבוהה כמעט פי שניים • שיעור בדיקות הממוגרפיה בקרב נשים חרדיות נמוך בכמעט חצי בהשוואה לנשים יהודיות לא חרדיות
חרדים 10
ג' ניסן התשפ"ד / 10.04.2024 21:21

מחקר חדש שביצע  המכון החרדי למחקרי מדיניות עבור מינהל תכנון אסטרטגי וכלכלי במשרד הבריאות – ופורסם בערוץ 7 – חושף נתונים חדשים על תמונת המצב הבריאותית של הציבור החרדי בישראל.

ללקוחות חדשים: הלוואת חג מיוחדת – 30,000 שקלים ללא ריבית

הממצאים המרכזיים שעלו במחקר:

• בקרב נשים חרדיות שיעור הלידות עם מומים מולדים היה נמוך ב-6.1 ילודים לאלף לידות חי מהשיעור בקרב נשים יהודיות לא חרדיות, וכן שיעור לידות המת נמצא נמוך אצלן בארבעה ילודים ל-1000 לידות חי ומת.

• שיעור פטירת תינוקות גבוה כמעט פי שניים בקרב חרדים. מניתוח סיבות המוות ניתן לראות שמרבית המקרים הללו הם כתוצאה ממומים מולדים וסיבות אחרות שייתכן שניתן לזהות במהלך ההיריון. ממצא זה מעלה את ההשערה שלכל הפחות חלק מהפער בשיעור פטירת תינוקות קשור בשיעור הנמוך של הפסקות היריון בקרב נשים חרדיות.

• שיעור התחלואה בסרטן מכל הסוגים היה נמוך בקרב חרדים ב-32%, בעיקר בגלל שהחברה החרדית צעירה יותר. שיעורים נמוכים יותר של תחלואה חזרו על עצמם גם כאשר נבחנו בנפרד שיעורי התחלואה מסרטן הריאה, סרטן הערמונית בקרב גברים וסרטן נשים בקרב נשים.

• שיעור בדיקות הממוגרפיה בקרב נשים חרדיות נמוך בכמעט חצי בהשוואה לנשים יהודיות לא חרדיות. הסיבה לכך היא ככל הנראה שילוב של מאפיינים תרבותיים והעדר מודעות מספקת.

• שיעור ההתחסנות לשפעת נמוך באופן משמעותי באוכלוסייה החרדית (46% נמוך יותר מאשר בקרב יהודים שאינם חרדים). החוקרים מעריכים כי הסיבה היא כנראה רתיעה מהתחסנות בחיסונים חדשים, וגם בעקבות חוסר מודעות.

• ביחס לחיסוני ילדים לא עלו ממצאים המעידים על פער מובהק בשיעור ההתחסנות בין הקבוצות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות