מאפיית אנג’ל שוב בצרות? זה מה שהיא תאלץ לעשות תוך 21 יום

המפקח על המחירים במשרד הכלכלה שלח מכתב ל'אנג'ל' ו'דגנית עין הבר' והזהיר כי הוא מזהה "ריכוזיות וחוסר תחרותיות" בתחום לחם החיטה המלא - ודרש לקבל את הדוחות הכספיים ופרטים אודות המבנה הארגוני שלהם • ברקת: "לא ניתן לקרטלים לעשוק את הישראלים"
חרדים 10
ג' תמוז התשפ"ג / 22.06.2023 16:00

המפקח על המחירים במשרד הכלכלה והתעשייה שלח היום (חמישי) מכתבים לחברת אנג’ל וחברת הלחמים דגנית עין הבר, בדרישה לקבלת נתונים מקיפים של שתי יצרניות הלחם המלא הגדולות בארץ – אשר מחזיקות יחד 89% מהשוק.

הדרישה היא לחשוף את דוחותיהם הכספיים, לפרט את עלויות הייצור ולחשוף את נתוני הרווח שלהן – תוך 21 יום.

במכתב ששיגר יונתן בצלאל, המשמש כמפקח על המחירים במשרד הכלכלה, נאמר בין היתר: “ממשלת ישראל הנוכחית חרטה על דגלה מאבק חסר פשרות להורדת יוקר המחייה בישראל והוזלת סל המוצרים שאותו רוכשים אזרחי ישראל, והדבר מהווה אחד מיעדי המדיניות הכלכלית של ממשלת ישראל ומדינת ישראל.

“חברתכם מייצרת, בין השאר, לחמים מחיטה מלאה. בפלח שוק זה זיהיתי ריכוזיות וחוסר בתחרותיות, כאשר חברתכם מחזיקה בנתח שוק של (אנג’ל כ-61% וחברת דגנית עין הבר כ-28%) בשוק זה. אני מעוניין לבחון את השפעת ריכוזיות זו על מחירי המוצרים המשווקים על ידכם ועל הרווחיות שלכם מאותם מוצרים”.

“תשומת הלב, כי ייתכן ותידרשו להמציא דוחות ונתונים כספיים בהמשך לבחינה האמורה לעיל”.

במכתב החברות נדרשות לשלוח לו תוך שלושה שבועות פרטים אודות המבנה הארגוני והתפעולי של החברה וכן דוחות כספיים שלה. בנוסף, הוא דרש פרטים בנוגע לעלויות תפעול של עבודות החברה לייצור המוצרים, פירוט העמסת עלויות חשמל, עלות שעתית ממוצעת לעובד ייצור ועוד.

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: “שוק הלחמים מחיטה מלאה ריכוזי ונמצא בחוסר תחרות קשה שפוגעת באזרחי ישראל שמשלמים הרבה יותר מידי על הלחם שלהם. אין סיבה שאזרחי ישראל ישלמו כל כך הרבה על הלחם שלהם.

“המונופולים מרשים לעצמם לעשוק את הציבור הישראלי ללא הכרה. הימים האלה נגמרים. לא ניתן למונופולים ולקרטלים לעשוק את אזרחי ישראל. המדיניות שלי כשר הכלכלה היא להילחם במונופוליזם ולהכניס כמה שיותר תחרות שתוזיל מחירים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות