“האם משה גפני ‘מת’ על הקואליציה הנוכחית? הוא לא. מעדיף את גנץ”

שרי רוט, אריאלה שטרנבך, וברוך קרא דנו בתכנית 'אזור בחירה' בהגשת ספי עובדיה, על מתווה הנשיא "המתווה הזה מבחינת הציבור החרדי פותר לו את כל המוקשים.. גיוס בני הישיבות, עבור דרך עניינו האישי של אריה דרעי, ודרך האופן שבו יחוקקו פה חוקי יסוד. מבחינת החרדים אין לי ספק"
חרדים 10
כ"ו אדר התשפ"ג / 18.03.2023 23:07

ספי עובדיה: בעקבות פרסום מתווה הנשיא ערכנו ב-13 סקר – האם אתם תומכים או מתנגדים למתווה שהוצג? ובכן, 39% היו בעד המתווה, 29% נגד, ועוד 32% ענו ‘לא יודע’. נדמה לי שזה זמן טוב לחזור אליך, שרי, ולומר לך: רוב העם, כלומר רוב הנשאלים, רוצים את מתווה הנשיא.

ההשפעות המזיקות של המשקאות הממותקים: כל המספרים והנתונים

שרי רוט: אני אגיד לך משהו. רוב העם רוצה שקט. העם לא אוהב, ואני בתוכם, את הרחובות שנראים ככה. יותר מזה אגיד לך: נתניהו, כמי שרוצה לרשום את עצמו בדפי הויקיפדיה אחרת, הוא לא היה רוצה לראות את מה שהוא רואה עכשיו. אבל, נכפה עליו הניצחון של 64 המנדטים של הימין. אילו זה היה לפי החלומות שלו, אני חושבת שהוא היה מרכיב אחרת את הממשלה וגם רוצה תוצאות אחרות של הבחירות. אבל זה מה שקרה.

גליקמן: אז את אומרת שהוא לא בשליטה?

שרי: מה זה ‘לא בשליטה’? אלו הן תוצאות העם, זה מה שהעם רוצה. עכשיו, האם גפני, לדוגמה, ביושבו בקואליציה הזו מת עליה? אם תשאל אותו בשיחות אחד על אחד…

ספי: מה הוא יגיד?

שרי: לא! הוא לא מת עליה.

ספי: הוא היה מעדיף את גנץ במקום סמוטריץ’ ובן גביר?

שרי: את גנץ בוודאי, את חילי טרופר, בוודאי.

ספי: במקום את סמוטריץ’?

שרי: אני כמעט בטוחה שכן. לא שאלתי אותו, אני יכולה לשאול ולדעת את זה יותר ברור, אבל בהיכרותי עם גפני, ובכלל את הציבור החרדי, זו התשובה.

ספי: היא בקשר טוב עם גפני…

שרי: החרדים הם לא ימניים.

ספי: אבל הציבור החרדי עצמו, מבין שההרכב הזה בעייתי?

אריאלה: לא, כי הם יכולים להתפטר מגזירות בג”ץ.

שרי: הציבור החרדי מורכב מגוונים. יש את הציבור החסידי, יש את חסידי חב”ד, שברובם גם לא מצביעים ליהדות התורה, ואגב, בוז’י הרצוג בא לקראת החרדים בנושא של חוק הגיוס.

אריאלה שטרנבך: אתמול ישב פה יאיר לפיד, בדיוק באותה שעה, שעה לפני הצגת המתווה, ורביב שאל אותו על המתווה. הוא אמר, אני נשאר איתן בזה שלא נקבל שום דבר לפני עצירת החקיקה. היום הוא בא, בדיוק באותה שעה, ופתאום הוא מדבר על הקואליציה שתוך 17 דקות דחו את המתווה ל’אלף עזאזל’ כמו שהוא אמר. מה אנחנו מבינים מזה? שמה שהנשיא הציג אתמול הוא לא מתווה העם אלא מתווה השמאל.

ברוך קרא: אני לא אתווכח עם המשפט שאמרת עכשיו שהוא לחלוטין לא נכון.

אריאלה: מה המשפט?

ברוך: שזה לא מתווה העם אלא מתווה השמאל. אבל אני כן אגיד לך דבר נורא פשוט. המתווה הזה שפורסם אתמול על ידי הנשיא הוא מבחינת הציבור החרדי פותר לו את כל המוקשים, כולם, שהוא היה צריך.

שרי: גם לדרעי, אגב.

ברוך: דרך גיוס בני הישיבות, עבור דרך עניינו האישי של אריה דרעי, ודרך האופן שבו יחוקקו פה חוקי יסוד. מבחינת החרדים אין לי ספק.

ספי: הבהרה חשובה, ברוכי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות