“זה מה שמפריע לכם”: עימות חריף בין השר מיקי זוהר לבן כספית

שר התרבות והספורט שוחח עם בן וינון בתוכניתם ב-103FM על המתווה של ח"כ שמחה רוטמן ברפורמה במערכת המשפט • בן כספית הטיח בשר זוהר: "מי ששורף את המדינה זה אתם" • השר הגיב לו: "הרצח הבא יהיה גם על ידיך"
חרדים 10
כ"ז אדר התשפ"ג / 20.03.2023 16:38

שר התרבות והספורט מיקי זוהר שוחח היום (שני) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM אודות המתווה החדש של ח”כ שמחה רוטמן לרפורמה במערכת המשפט.

ההשפעות המזיקות של המשקאות הממותקים: כל המספרים והנתונים

זוהר נשאל אם אהב את ההצעה של רוטמן – והשיב: “לא, אכלנו את הדגים המסריחים וגורשנו מהעיר, זה מה שקרה. אף אחד לא הסכים לעשות איתנו שיח על רפורמה ועל הסכמות ועשינו הסכמות בינינו לבין עצמנו. אני צריך לוודא שלושה דברים שעליהם התחייבנו – שתהיה לנו את פסקת ההתגברות, שתהיה לנו את ביטול עילת הסבירות ויהיה לנו רוב בוועדה למינוי שופטים. אם שלושת הפרמטרים האלה קורים, אז זה אומר שהרפורמה יכולה להתקדם גם ללא הסכמות וללא שיח מול המתנגדים, כרגע אין שיח מול המתנגדים, אנחנו לא צריכים לתת על זה פרס”.

“יש רוב לקואליציה בוועדה לפי ההצעה הנוכחית, אבל אנחנו יודעים שהווטו בהמשך יישאר ברשות האופוזיציה או ברשות השופטים האם למנות שופטים או לא החל מהשופט השלישי, זה נכון. לכן, על כך אנחנו צריכים לקיים דיון אצלנו בסיעה. הדיון יתקיים היום בשעה שלוש, אני מגיע בלב פתוח ונפש חפצה מתוך אמונה שמה שיוצג בפנינו זה לא חלילה התקפלות.

“מי שחושב שזה רק הסיפור של הוועדה למינוי שופטים טועה, זה סעיף אחד ברפורמה רחבה שאנחנו מחויבים לה, אנחנו צריכים להבין גם מה יהיה בהמשך. גם בוועדה למינוי שופטים כפי שאנחנו שומעים יש עוד היבטים שאנחנו צריכים לשקול”.

הוא  הוסיף: “אני אומר דבר אחד לציבור ששומע אותנו – אנחנו כן היינו בעד שיח ובעד הידברות. לצערנו, הצד השני לא היה מוכן לדבר איתנו. אבל באותה נשימה אנחנו גם רוצים לסגור את האירוע הזה ולשים אותו מאחורינו כדי שנוכל להתקדם בניהול המדינה ולהפסיק את הכאוס שיש ברחובות ולסגור את הקרע שיש במדינת ישראל. אנחנו רוצים להגיע לסיטואציה אידיאלית מבחינת כולם ובעיקר מבחינת הציבור שבחר בנו שהבטחנו לו רפורמה ואנחנו גם רוצים לקיים רפורמה”.

בשלב זה בראיון, כספית האשים את זוהר שהוא “משחק אותה ‘אכלנו אותה’ כדי להרגיע את המחאה”.

השר השיב: “עצוב לי לשמוע שזה מה שאתה חושב עליי, אני לא אחד כזה שאומר את מה שהוא לא חושב. זה תמיד אפיין אותי מהיום הראשון שלי בקריירה הפוליטית, תמיד אמרתי את מה שאני חושב ומה שאני מרגיש, וזה בדיוק מה שאני עושה כאן. אני מרגיש שאף אחד לא היה מוכן לעשות איתנו שיח. החוק הזה מתקדם חודשים, שבועות ארוכים, מה היתה הבעיה לשבת ולדבר תוך כדי קידום החקיקה?

“הממשלה הזאת קמה לפני יותר מחודשיים, תהליכי החקיקה מתקדמים כבר כמה חודשים ואנחנו בזמן הזה יכולנו לשבת ולדבר מיליון פעם. מה שהיה פה זה שאנחנו כשלנו בהסברה, התקשורת והשמאל השתלטו על האירוע ויצרו פה מצג שווא של הרס הדמוקרטיה, של הפיכת ישראל לדיקטטורה, שקר מופרך לחלוטין ביחס לרפורמה שרצינו להביא וכתוצאה מזה אנחנו נמצאים בנקודה בה אנחנו נמצאים היום”.

בן כספית אמר בתגובה: “זה לא יעזור לכם, הציבור לא מטומטם. הציבור יודע מה קורה פה, הוא יודע שזה רק השלב הראשון. שום דבר לא מקודש ועד שזהות שופטי ישראל לא תיקבע בשולחן עם שרה ויאיר, עד אז לא תירגעו”.

זוהר: “אני מודה לך בן, הנחת את הבעיה שלכם, זה לא הרפורמה ולא שום דבר, זה עצם העובדה שבנימין נתניהו בהנהגת המדינה. קיבלנו היום תשובה ברורה מבן, מה שמפריע להם זה לא הרפורמה ולא התיקונים, זו העובדה שהימין ונתניהו בהנהגת המדינה, זה מה שמפריע לכם. אתם לוקחים את הרפורמה הזאת ככלי שרת בידכם.

“אני פה לומר שהרפרומה תתקיים ואנחנו נוודא שהיא תתקיים כפי שהבטחנו לציבור בוחרינו. ואני פה לומר שאנחנו לא נסכים להתקפל אבל באותה נשימה, אני עדיין מצפה שמי שמתנגד לרפורמה שיבוא לשבת לשולחן המשא ומתן ולדבר כדי לאחות את הקרע בעם. מי שרוצה לאחות את הקרע בעם לא עושה את זה בתנאים. אני רוצה להזכיר שבקרוב מאוד יש את הטקסים הממלכתיים של יום השואה, יום הזיכרון ויום העצמאות ואלו אירועים שיש להם ערך מאוד חשוב למדינת ישראל. אני מקווה שאנשים ידעו לשים בצד את הוויכוחים הפוליטיים למען אחדות עם ישראל, האחדות היא הכוח שלנו. אם אנחנו לא נדע לממש את זה, אז מי שיסבול מזה אלה כל אזרחי ישראל ללא יוצא מן הכלל”.

בהמשך הטונים עלו בין השר ובין המגיש. בן כספית אמר: “מי ששורף את המדינה זה אתם. בקרוב כשהטקסים יתפצלו, אני מאחל לכם בהצלחה, תמצאו לכם מממן אחר. הסיפור הזה נגמר”.

השר זוהר: “בן הקשב היטב, הכל נרשם בדפי ההיסטוריה, מה שאתה עושה עכשיו, בדפי ההיסטוריה ירשם כמי שמשסה ומפלג את עם ישראל ואת השקט ברחובות שאין לנו או את הרצח הבא שאנחנו כנראה לא יכולים למנוע באחת מן ההפגנות, יהיה גם על הידיים שלך. אם אנחנו לא נדע לאחות את הקרע הזה –  אז מה שיקרה זה שכולנו נצטרך לתת דין וחשבון אחר כך”.

בן: “ויתרתי על חלקת הקבר בחלקת גדולי האומה”.

ינון: “אתה עושה דבר שלא ייעשה ואתה תשלם על מה שאתה עושה פה במשך שנים, אתה שונא את נתניהו ואתה תשלם על זה. אתה מסית את מדינת ישראל למלחמת אחים”.

בן: “כל מה שאני יכול לענות לך זה שאתה בדיחה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות