נפגע מזריקת אבנים של ערבים בירושלים – ויקבל 10,000 ש”ח

יהודי, תושב שכונת בית אורות בירושלים, הגיש תביעה אזרחית כנגד ערבי שיידה לעברו אבנים, יחד עם פורעים נוספים, לפני כשנתיים • בית משפט השלום בירושלים אישר הסכם פשרה, לפיו התוקף יפצה את היהודי ב-10,000 שקלים • עו"ד אופיר שטיינר: "הפיצוי הכספי מצטרף לענישה במישור הפלילי"
חיים טוויל
כ"ט שבט התשפ"ג / 20.02.2023 14:19

בית משפט השלום בירושלים אישר הסכם פשרה בהליך אזרחי, לפיו ערבי שיידה אבנים, לפני כשנתיים, לעבר יהודי תושב שכונת בית אורות בירושלים יחד עם פורעים נוספים, אירוע במהלכו נפצע היהודי, ישלם לנפגע פיצויים בסך 10,000 שקלים.

הסכם הפשרה נערך במסגרת תביעה אזרחית שהגיש היהודי באמצעות עו”ד אופיר שטיינר מחוננו.

לפני כן, הורשע התוקף, על פי הודאתו, במסגרת הסדר טיעון, בעבירות של התפרעות ותקיפה סתם בצוותא מתוך מניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור.

בימ”ש גזר על המחבל 7 חודשי מאסר בפועל ומאסר על תנאי. לאחר הרשעתו, הוגשה התביעה האזרחית במסגרתה נתבע באופן אישי לשלם פיצויים לנפגע העבירה.

בכתב התביעה מתאר עו”ד שטיינר את התקיפה אותה עבר היהודי: “ביום 5.7.2021 נורו מספר זיקוקים לעבר בית אורות שהובילו לשריפת קוצים. מספר תושבים בעלי חזות יהודית, ביניהם התובע, יצאו לכבות את השריפה. לאחר כיבויה, נותרו התושבים בסמוך לכניסה למתחם. באזור השעה 23:50 החלה הפרת סדר על הכביש ברחוב שמואל בן עדיה, במהלכה יידו עשרות מתפרעים עשרות אבנים לעבר התושבים ובית אורות, ממרחק של כ- 10-20 מטרים. הנתבע נטל חלק בהתפרעות ויידה אבן לעבר התושבים ובית אורות, ממרחק של כ-20 מטרים. כעבור מספר דקות, הרים הנתבע אבן גדולה, הטיחה בכביש על-מנת לרסקה לאבנים קטנות, הרים שני שברי אבנים בגודל ככף יד ויידה אותם ממרחק של כ-20 מטרים לעבר התושבים היהודים ובית אורות, הכל מתוך מניע של גזענות”.

עו”ד שטיינר מפרט בכתב התביעה את שעבר על היהודי: “לתובע נגרמו כאב וסבל במהלך האירוע האלים שעבר, כאשר עשרות אבנים הושלכו לעברו, באופן שגרם לו לחשוש לשלמות גופו ואף לחייו. מדובר על דקות ארוכות של אימה, במהלכן התובע אף ספג פגיעה ברגלו, מה שאף העצים את תחושת הפחד שחש. שכן, הפגיעה הפיזית הפכה מציאותית, ובאותם רגעים לא ידע התובע באיזה מצב גופני יצליח להינצל מהאירוע, אם בכלל”.

עו”ד אופיר שטיינר ברך על פסק הדין ואמר: “קיימת חשיבות רבה בתביעה ישירה של אלו התוקפים יהודים על רקע איבה או טרור. מעבר לריצוי העונש, הם נאלצים לשלוח יד לכיסם ולשלם על שהזיקו. כך, הפיצוי הכספי מצטרף לענישה במישור הפלילי ומחזק את ההרתעה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות