‘הארץ’ מוטרד: חב”ד אמרו לחיילים שהנחת תפילין עצרה את הסורים

בטקס הדלקת נרות חנוכה בבית הספר למקצועות החי"ר סיפר פעיל חב"ד ללוחמים כי כוח שריון סורי נכנע במלחמת יום כיפור, אחרי שהבחין בחיילים מניחים תפילין - ונבהל מ"הנשק הסודי החדש" דובר צה"ל ל'הארץ': "הנהלים יחודדו, במטרה למנוע חוסר נוחות בקרב החיילים"
חרדים 10
ב' טבת התשפ"ג / 26.12.2022 15:04

בשבוע שעבר הגיעה קבצה של אנשי חב”ד כדי לקיים טקס הדלקת נרות חנוכה בבית הספר למקצועות החי”ר (חטיבת ביסלמ”ח).

לפי דיווח של העיתונאי אורי משגב ב’הארץ”, המשלחת כללה, לצד חמישה מבוגרים, גם בני נוער וילדים. הקהל מנה את הסגל הגדודי המלא של קורס מ”כים – שלוש פלוגות לוחמים, מג”ד וסמג”ד, מפקדי פלוגות ומפקדי מחלקות – ובסך הכול כ-400 איש.

“נציג חב”ד דרש באוזני החיילים במצוות החג ואז עבר למורשת קרב”, מתאר משגב ב’הארץ’. “אחד המקרים שתיאר היה ירי על אנשי חב”ד בחברון כשהיו ב’משימת קודש של שמחת חיילים’. אחר-כך, עבר הנציג לסיפור שלדבריו נמסר לו על-ידי שליח מיוחד של הרבי מלובביץ’ עצמו. על-פי הסיפור, בעיצומו של אחד מקרבות השריון הקשים ברמת הגולן במהלך מלחמת יום כיפור, חיילי צה”ל הרגישו צורך להניח תפילין ומפקדיהם אישרו להם לעשות זאת. כל הטנקים נסוגו אחורה באמצע הקרב, הסתדרו במעגל ו’החיילים החב”דניקים’, כלשונו של המספר, הניחו תפילין”.

משגב ממשיך ומספר: “אלא שאז, כך על-פי הסיפור, הותקף הכוח בידי השריון הסורי. החיילים התכוננו להשמדתם, אלא שאז הבחינו להפתעתם שחיילי האויב מרימים ידיים ונכנעים ללא קרב. לאחר שנלקחו בשבי ונשאלו מדוע נכנעו, השיבו הסורים כי נבהלו למראה מניחי התפילין משום שלא הכירו את ‘הנשק הסודי החדש של צה”ל’ – קופסאות שחורות על המצח ורצועות על הזרועות. כך, לדברי המספר, הצילו התפילין את ישראל באוקטובר 1973”.

משגב פנה אל דובר צה”ל בשאלה: “מדוע הותרה כניסתם של נציגי תנועה משיחית לביסלמ”ח, האם אין כל בקרה על דברי ההבל שמשמיעים שליחיה באוזני חיילים ומפקדים, ולשם מה יש בכלל צורך ברבנות הצבאית אם טקסים דתיים ממילא מועברים למיקור חוץ”.

בתגובה מסר דובר צה”ל ל’הארץ’: “במסגרת הדלקת נרות בראשות המח״ט, ועל מנת לרומם את רוחם של החיילים, הזמינה החטיבה את עמותת ׳אור לחייל׳ שעובדת בשיתוף פעולה עם צה״ל. בעקבות האמירה המוזכרת בכתבה, הנהלים יחודדו עבור הגורמים הרלוונטיים האחראים על הזמנת גורמי חוץ. זאת, במטרה למנוע תחושת חוסר נוחות בקרב החיילים. נציין כי כמדי שנה, מאות טקסי הדלקת נרות נערכים בהובלת הרבנות הצבאית”.

 

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא מפריע לחיילים
    26/12/2022 18:11
    חמינדוס
  1. למי מהחיילים מפריע בכלל שחב”דניקים אמרו שבזכות התפילין הסורים נסוגו? רוב החיילים שומרי מסורת כיום ורבים מבתים דתיים. משגב הוא משרידי שונאי חב”ד והוא מזמן לא רלוונטי.

  2. כי זה שקר.
    26/12/2022 19:43
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. למה לשקר? זה מכבד את התפילין, להפיץ סיפורי בדיה?

    • יהודי   27/12/2022 12:28

      “אם בחקותי תלכו…ונתתי שלום בארץ”
      זוהי המצאה של חבד או פסוק בתורה?

    • חב"דניק   27/12/2022 14:23

      ייתכן מאוד שהסיפור לא היה (ובטח שהיה עדיף לספר סיפור אותנטי ומדויק על מבצע תפילין וישנם הרבה כאלה), אבל מה שמפריע למשגב זה לא שהסיפור דמיוני, אלא שמשגב שונא את התפילין ואת החרדים ואת חב”ד. הוא קורא לחב”ד מיסיונרים (מונח נוצרי) ורוצה שחב”ד לא תעשה פעילות דתית בצה”ל. עפרא לפיו.

    • רבינו   28/12/2022 11:45

      מה שהפריע למשגב זה לא אם מדובר בסיפור אמיתי או דמיוני. הוא רוצה שלא יניחו תפילין בצה”ל. הבנת?!

  4. "הארץ" מוטרד בצדק
    27/12/2022 06:34
    חנן
  5. אין הצדקה שדברי הבל ברמה הזאת ייאמרו באזני חיילים. אלה דברי שטות שמבזים את התפילין ואת דת ישראל. בושה וכלימה.