‘גוש נתניהו’ קורס בגלל המחלוקת ביהדות התורה, שקד נחלשת

הליכוד ויש עתיד מתחזקות במנדט, לעומת גנץ שמתקשה לפרוץ קדימה • כמה מנדטים מאבדת יהדות התורה בגלל אווירת המחלוקת? כיצד תשפיע ריצה נפרדת של אגודת ישראל ודגל התורה על מצב הגושים? וכמה מקבלת מפלגת 'צעירים בוערים', בראשות הדר מוכתר, בהופעת בכורה בסקר?
חרדים 10
ו' אלול התשפ"ב / 02.09.2022 09:41

 60 יום לבחירות: מסקר פאנלס פוליטיקס, בהנהלת מנחם לזר, עבור ‘מעריב־סופהשבוע, עולה כי לו הבחירות לכנסת ה־25 היו מתקיימות היום (שישי), גוש נתניהו היה מקבל ל־58 מנדטים. הקואליציה היוצאת, כולל המחנה הממלכתי של בני גנץ, מקבלת 56 מנדטים. בתווך הרשימה המשותפת, עם 6 מנדטים.

הרוח הציונית לא עוברת גם הפעם את אחוז החסימה ואף נחלשת בהשוואה לסקר הקודם.

עוד מתברר כי אם יהדות התורה תתפצל:  דגל התורה תזכה ב־5 מנדטים ואילו אגודת ישראל עם 2.5% – לא תעבור את אחוז החסימה. במקרה כזה נוצר תיקו 57 בין הגושים, משום שגוש נתניהו נחלש במנדט אחד והגוש שמולו מתחזק.

זאת תמונת המנדטים העולה מהסקר: הליכוד בראשות נתניהו מתחזקת במנדט, לעומת הסקר הקודם, ועולה ל־31. גם יש עתיד בראשות לפיד עולה במנדט ל־24. המחנה הממלכתי בראשות גנץ וגדעון סער מתקשה לפרוץ קדימה, למרות שחקן החיזוק גדי איזנקוט, ומקבלת 13 מנדטים – כמו בסקר הקודם.

שווה אליה בכוחה הציונות הדתית-עוצמה יהודית, בראשות בצלאל סמוטריץ’ ואיתמר בן גביר, עם מספר זהה של מנדטים, 13, ללא שינוי לעומת השבוע שעבר.

בגזרה החרדית: ש”ס יציבה עם 8 מנדטים, יהדות התורה בראשות משה גפני נחלשת במנדט ויורדת ל־6. הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה נותרת עם 6.

בגזרת מפלגות השמאל: מפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי, המתנגדת לאיחוד כוחות עם מרצ, נחלשת במנדט, יורדת ל־5 ומשתווה למספר המנדטים של מרצ בראשות זהבה גלאון. שתי המפלגות צריכות להביט למטה בדאגה, בשל הקרבה לקו האדום.

ישראל ביתנו, בראשות אביגדור ליברמן – ללא תזוזה עם 5 מנדטים. כך גם רע”ם בראשות מנסור עבאס, עם 4.בתחתית,

הרוח הציונית בראשות איילת שקד ויועז הנדל – לא רק שאינה עוברת את אחוז החסימה, אלא אף נחלשת ומקבלת 1.9% בלבד – לעומת 2.8% בסקר הקודם.

מפלגת צעירים בוערים, בראשות הדר מוכתר, בהופעת בכורה בסקר, מקבלת 0.6%, כמו המפלגה הכלכלית בראשות ירון זליכה, תוך שהיא חולפת על פני ישראל חופשית ודמוקרטית של אלי אבידר, שחיזר אחריה, שמקבל – 0.2% בלבד. עוד בתחתית עלה ירוק-אוסרת אל איסלמיה, והבית היהודי בראשות יוסי ברודני, עם 0.0% כל אחת.

בסקר השתתפו 703 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. הסקר נערך בתאריכים 31.8 עד 1.9 2022. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.1%.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות