בנט הטיח ביקורת חריגה ביועציו הבכירים לשעבר: “שני ממורמרים”

ראש הממשלה החליפי וראש המוסד דוד ברנע מבהירים כי בניגוד לפירסום ב'הארץ' שמרית מאיר לא הדליפה פעולה סודית של המוסד בנט רמז כי יועציו לשעבר עומדים מאחורי פרסום הכתבה • שמרית מאיר: "ממליצה למדליפים הבלתי נלאים וגם לכותב להשיג לעצמם חיים ולהניח לאובססיה"
אריה ריבקינד
כ"ט תמוז התשפ"ב / 28.07.2022 19:08

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט וראש המוסד דוד ברנע פרסמו הערב  (חמישי) הודעה משותפת חריגה בעקבות כתבה ב’הארץ’, בה נטען כי שמרית מאיר הדליפה לתקשורת מבצע סודי של המוסד, שלא הייתה אמורה להכיר.

מהן ההגבלות על השימוש במזומן בקבלה/תשלום הלוואות ותרומות?

לפי הכתבה של מיכאל האוזר טוב, “ראש המוסד דוד ברנע הגיע ללשכת ראש הממשלה לפגישת העבודה השבועית שלו עם נפתלי בנט. בדרכו לחדרו של בנט הוא פגש בשמרית מאיר, היועצת המדינית ומי שנחשבה במשך שנת כהונתו של בנט הדמות החזקה בלשכה. בסיומה של הפגישה, טען בפני בכירים ביטחוניים שנכחו במקום, הוא השתכנע שהיא הדליפה מידע על מבצע חריג של הארגון שהתקיים זמן קצר לפני כן. מאיר מכחישה שעשתה זאת.

“הידיעה פורסמה כחצי שעה קודם לכן. מאיר הראתה לברנע את הידיעה, וגם לאנשים נוספים בלשכה שהיו שותפי סוד לפעולה החשאית. היא עצמה לא נמנתה עם הקבוצה הזאת.

“אותם שותפי סוד הביעו תמיהה על תשומת הלב שנתנה לידיעה על פעולה שלא היתה אמורה להכיר, כחצי שעה לאחר פרסומה. אחד הנוכחים במקום אמר כי ההדלפה חמורה מאוד, ושיש לבדוק אותה אף בחקירה פלילית”.

בהודעה המשותפת של בנט וברנע נכתב בתגובה: ”ראש המוסד מעולם לא האשים את שמרית מאיר, או אף אחד אחר בסביבת ראש הממשלה לשעבר בנט, בהדלפה, ומעולם לא ביקש מראש הממשלה בנט לערוך כל בדיקה ביחס לפעולה המדוברת. להיפך, ראש המוסד בתיאום עם ראש הממשלה, פעל על מנת להחצין את הפעולה מסיבות מבצעיות נדרשות”.

בנט הוסיף מטעמו: “כתבה זו היא קשקוש מוחלט. בנט לא הנחה את שמרית מאיר להדליף שום ידיעה על הפעולה לשום כלי תקשורת. שמרית מאיר לא הדליפה ידיעה על הפעולה. ראש המוסד לא פנה לראש הממשלה לחקור. כל פעולותיה של שמרית מאיר, בתקופת כהונתה כיועצת הבכירה של ראש הממשלה בנט, נעשו על דעתו המלאה ולבקשתו, והיא תרמה רבות להצלחות המדיניות והביטחוניות של ממשלת בנט”.

בנט מפנה אצבע מאשימה כלפי שני יועציו הבכירים, שסיימו את תפקידם בלשכתו זמן קצר לפני התפרקות הממשלה, אך לא נוקב בשמם.

”ראש הממשלה נדהם מאסופת הרכילויות בכתבה זו שמקורן בשני יועצים ממורמרים שחבל שלא הקדישו יותר מזמנם לעבודה החשובה שהופקדו עליה ולא לקנאה, לרכילויות ולקרבות לשכה. חבל שעיתון הארץ בוחר לפגוע בצורה מיזוגנית ביועצת שכל חטאה היה שפעלה במקצועיות למען ראש הממשלה בנט ולמען האינטרס הישראלי”.

שמרית מאיר מסרה בתגובה למידע המופיע בכתבה: “כל המתואר לגבי פעולת המוסד שקרי מן היסוד. לא הדלפתי ולא הייתי מעלה בדעתי להדליף פעולה כה רגישה. דעתי הכללית על ההדלפות וההתרברבות בנושא איראן ידועה. לא היתה שום פעולה שעשיתי בתפקיד שלא היתה באישורו או לבקשתו של ראש הממשלה דאז נפתלי בנט, והוא לא ביקש ממני דבר כזה. כל שרבוב של שמי לנושא הזה שקרי ודיבתי לחלוטין’.

“לא היה סכסוך בלשכה, לי לא היה שום דבר נגד אף אחד. זו היתה בריונות במעמד צד אחד, והיא ניצחה – התפטרתי… אני ממליצה למדליפים הבלתי נלאים וגם לכותב להשיג לעצמם חיים ולהניח לאובססיה. קיץ בחוץ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות