רוצה ריצ’רץ’ מלא: בן גביר דורש מו”מ כבר עכשיו ולא מוכן לחכות

יו"ר עוצמה יהודית רוצה לסגור באופן מיידי את הריצה המשותפת עם הציונות הדתית • בן גביר: "לא מוכן לחכות עד לאחר הפריימריז של סמוטריץ'" • האם בסוף ירוצו בנפרד?
חרדים 10
ו' תמוז התשפ"ב / 04.07.2022 23:21

ח”כ איתמר בן גביר כבר נפגש בימים אלה עם פרופסורים, רבנים ואישי ציבור כדי לבנות את רשימתו לכנסת.

לפי דיווח של אמיר אטינגר ב’ישראל היום’, ליו”ר עוצמה יהודית אצה הדרך. בשיחות סגורות – אמר: “אני חושב שצריך לקיים משא ומתן כבר עכשיו ולסגור על שותפות. לא מוכן לחכות עד לאחר הפריימריז של סמוטריץ'”.

אין ספק כי סמוטריץ’ ובן גביר רוצים להמשיך יחד גם בכנסת הבאה. עם זאת, המו”מ ביניהם אינו צפוי להיות קל.

בעוצמה יהודית רואים בסקרים הפנימיים את הנהירה  אל המפלגה, והדרישות בהתאם. בן גביר הצהיר כי הוא אינו רוצה לקחת לסיעתו של סמוטריץ’ את המקום השני, אך הוא צפוי לדרוש ממנו ריצ’רץ’ מלא במקומות ברשימה, וכן חלוקה שוויונית במנגנון ובתפקידים לאחר הבחירות.

לפי הדיווח ב’ישראל היום’, הנחת המוצא במפלגה של בן גביר היא שגם בריצה נפרדת הם עוברים את אחוז החסימה, אך כאמור פניהם לשותפות.

מנגד, לא בטוח שסמוטריץ’ יסכים לקבל את הדרישות הללו. יו”ר הציונות הדתית עורך פריימריז במפלגתו, מהלך שבו מושקע זמן רב, ולא נראה כי לאחר מכן ישמחו לתת שם ריצ’רץ’ על חשבון חברי כנסת שנבחרו בפריימריז.

גם סמוטריץ’ לא חושש מריצה נפרדת. הוא נשען על בייס קבוע של הציונות הדתית הקלאסית. אם בן גביר ירוץ לבד, סמוטריץ’ לא יצטרך לספוג את ניסיון הדה־לגיטימציה שעושים בשמאל לעוצמה יהודית, וכן יוכל להרוויח קולות של ציונות דתית מתונה וליברלית שאינה מצביעה לו כשהוא רץ עם בן גביר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות