אושרה רפורמת הכשרות של השר מתן כהנא • החרדים: יום שחור

הוועדה לשירות דת של הכנסת אישרה את הרפורמה בכשרות: תובא לאישור המליאה • מקלב: החוק אולי עבר אבל אנחנו רק מתחילים כעת את המלחמה, נגיע לכל ילד במדינה ליידע אותו כי הכשרות שלכם הינה פייק מוחלט!" • השר כהנא: "התכנית תחזק את מעמדה של הרבנות הראשית"
אריה ריבקינד
כ"א חשון התשפ"ב / 27.10.2021 11:44

אחר מרתון דיונים שנמשך שבועות: רפורמת הכשרות השנויה במחלוקת של השר לשירותי דת מתן כהנא אושרה בוועדה לשירותי דת בכנסת בתמיכת חמישה חברי כנסת מול מתנגד אחד – ח”כ אורי מקלב.

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

לציית ל’דעת תורה’: היכן אפשר להתחסן ללא צורך בקביעת תור?

בהמשך צפוי לעלות החוק להצבעה סופית במליאת הכנסת, במסגרת חקיקת חוקי התקציב וחוק ההסדרים.

ביממה האחרונה התמקדה הוועדה בהנמקות והצבעות בהסתייגות שהגישו חברי הכנסת. חברי הכנסת מהאופוזיציה הגישו מאות הסתייגות מהחוק.

ח”כ אורי מקלב הצליח לשכנע את חברי הוועדה לקבל 12 הסתייגות שהגיש.

בין ההסתייגויות שקיבלה הוועדה מטעמו: מתן אפשרות למועצה דתית להעניק כשרות; מתן אפשרות לרב מוסמך להעניק כשרות באמצעות המועצה הדתית המקומית במקום בו אין רב מקומי מכהן; וכן הסתייגות הדורשת לבטל את החיוב הדורש מתאגידי הכשרות להציג את רשימת כלל משגיחי הכשרות לאישורו של הממונה במשרד הדתות.

השר לשירותי דת מתן כהנא הגיב על אישור הרפורמה: “אני שמח ומודה לחברי הוועדה ולעומדת בראשה, ח”כ יוליה מלינובסקי, על הדיונים המעמיקים בתכנית הכשרות. תודה מיוחדת לחברי הכנסת מהאופוזיציה שלמרות התנגדותם הנחרצת לחוק, רבים מהם פעלו בענייניות ראויה לכל שבח והכניסו שינויים מועילים ותיקונים חשובים.

“אני מתחייב בפניכם לעשות הכל כדי שתכנית הכשרות תשפר את שירותי הכשרות, ותחזק את מעמדה של הרבנות הראשית”.

ח”כ אורי מקלב אמר עם אישור רפורמת הכשרות: “זהו יום שחור. אתם אולי מסיימים פה, אבל כעת אני רק מתחיל את המלחמה, לצרכני הכשרות לא יהיה אימון וביטחון בכשרות. אנשים רעבו ללחם בגלל הכשרות, כשרות אין פה. לא ראיתם לעיניכם לא את זכויות האזרח ולא את זכויות הדת בארץ ישראל, החוק אולי עבר אבל אנחנו רק מתחילים כעת את המלחמה, נגיע לכל ילד במדינה ליידע אותו כי הכשרות שלכם הינה פייק מוחלט!”

ח”כ יצחק פינדרוס: “אני מאמין שמתן כהנא עצמו, שמבין טוב מאוד את עוצמת הנזקים במהלך שהוביל, יקפיד לרכוש מהיום רק מוצרים של בד”צים פרטיים. גם הוא יודע שלחותמת הכשרות הרשמית כבר אין שום ערך.

“בהזדמנות זו, חשוב לעדכן את הציבור המסורתי הרחב להקפיד ולעקוב אחרי הפרסומים בנושא, החל מרגע כניסת החוק לתוקף. כדי לקבל מידע מאומת ומדויק על מוצרים כשרים ולא להסתמך יותר על חותמות הכשרות המוכרות בלי בדיקה מעמיקה”.

ח”כ אבי מעוז אמר בתגובה לאישור רפורמת הכשרות: “היום יום עצוב לזהותה היהודית של מדינת ישראל, היום אישרו בוועדה את הרפורמה בכשרות שתוצאתה היחידה תיהיה מחיקת הכשרות והרס הכשרות הממלכתית, הכשרות שהעם בשדות נסמך עליה, וזוכה לאוכל כשר.

“השר כהנא יחד עם שותפו הבכיר השר ליברמן, ויחד עם ארגון רבני צהר, יהיו רשומים בהיסטוריה היהודית כמי שהרסו את הרבנות הראשית לישראל שהקים אותה מרן הרב קוק זצ”ל, וכמי שהרסו את מערך הכשרות הממלכתית במדינת ישראל”.

סיעת יהדות התורה פרסמה הודעה בה נאמר:

“רפורמת הכשרות שאושרה היום בועדה לשירותי דת מהווה קריסה ערכית מוחלטת שמבצעת קואליציית הזדון של בנט-לפיד-ליברמן-כהנא נגד המסורת ושומרי הכשרות בישראל. מדובר ביישור קו עם רודפי הדת ואלו המבקשים להרוס את מוסד הרבנות, מסיבות פוליטיות ואינטרסנטיים כלכליים.

האמירות כביכול הרפורמה תיטיב עם הצרכנים, שקריות ומשוללות יסוד. ההיפך הוא הנכון, צרכני הכשרות ישלמו מחיר יקר וכואב, כלכלית וערכית, על הפגיעה הקשה במערכות הכשרות, אותה יזמו השרים כהנא וליברמן, בביצוע כל בכירי הקואליציה המסוכנת הזו.

יהדות התורה תמשיך להיאבק ברפורמה ההרסנית הזו במליאה ובכל מקום”.

בישראל ביתנו הגיבו בלעג כלפי החרדים:

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות