אחרי האיומים של ארה”ב: היום יאושרו אלפי יחידות הדיור ביו”ש?

המנהל האזרחי ביו"ש יתכנס היום בצהרים לאשר אלפי יח"ד • תחילה הישיבה נדחתה בגלל שביתה של עובדים - אך לבסוף הושגו הסכמות ​• ח"כ אורית סטרוק: מדובר בצעד מכוון של נפתלי בנט
חרדים 10
כ"א חשון התשפ"ב / 27.10.2021 10:49

 אחרי האזהרה של ממשל ביידן: כינוס מועצת התכנון העליונה, תתכנס היום  (רביעי) בצהרים ולאשר למעלה מ-3,000 יחידות דיור ביהודה ושומרון.

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

לציית ל’דעת תורה’: היכן אפשר להתחסן ללא צורך בקביעת תור?

תחילה הישיבה, שהייתה אמורה להתקיים הבוקר, נדחתה, אולם בהמשך הוחלט לקיים את הישיבה.

ההסבר הרשמי לדחייה: שביתת עובדי המנהל האזרחי.

עם זאת, ועד עובדי המנהל האזרחי, המועסקים על ידי משרד הביטחון, כאשר על פי חוק אסור להם לשבות, קיים מגעים עם משרד האוצר בניסיון לפתור את המשבר ולכנס את מועצת התכנון עוד היום כדי לאשר את הבנייה ביו”ש.

ואכן, לאחר שעובדי המנהל האזרחי הגיעו להסכם מול האוצר והפסיקו את העיצומים, מועצת התכנון העליונה תתכנס בשעה 13:00 לאשר כ-3,000 יחידות דיור.

ביום ראשון אגב, מתוכננת ישיבה דומה לאישור יותר מאלף יחידות דיור לפלסטינים בשטחי C.

אמש העביר  הממשל האמריקני המסרים חריפים לישראל, נגד אישורי הבנייה. מחלקת המדינה האמריקנית אף פרסמה הודעה רשמית בה נכתב: “הממשל מביע דאגה עמוקה מכוונתה של ישראל לקדם מהלך לבניית אלפי יחידות דיור חדשות ביהודה ושומרון. ארה”ב מתנגדת באופן נחרץ למהלך הזה שנוגד את המאמץ האמריקני להורדת המתיחות באזור”.

יו”ר שדולת ארץ ישראל בכנסת, ח”כ אורית סטרוק, מתחה ביקורת על התנהלות לשכת ראש הממשלה. “מי שלא פתר את סכסוך העבודה במנהל האזרחי בקיץ, שלא יתפלא כשפורצת שביתת עובדים בסתיו”.

היא הוסיפה: “מה הסיכוי שהצעד הצפוי הזה לא היה ידוע מראש לנפתלי בנט? ומה הסיכוי שהוא לא ידע מראש על המחאה החריפה של ממשל ביידן? אז נפתלי, תוציא בבקשה את שני העיזים האלה ותן לבנות ביו”ש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות