הרב דוד לאו לא תוקף את ‘רפורמת הכשרות’ בגלל ‘דיל’ עם השר כהנא?

לפי דיווח בערוץ 7, הרב הראשי - שיסיים את כהונתו בעוד כשנתיים, ימונה אז לדיין בבית הדין הרבני הגדול • בתמורה: לא ינהל מלחמה נגד 'רפורמת הכשרות' החדשה • לשכת הרב לאו: התנגד למתווה הכשרות של השר כהנא מהרגע הראשון
חרדים 10
י"ח אב התשפ"א / 27.07.2021 20:54

האם נרקמה מאחורי הקלעים עסקה בין הרב הראשי הגר”ד לאו לבין השר מתן כהנא – הסוללת את הדרך של הרב לאו לתפקיד הבא?

חשיפה: כל מה שתוכלו לקבל באונ’ העברית כבוגרי החינוך החרדי

מדיווח בערוץ 7 עולה, כי הרב לאו – שיסיים את כהונתו בעוד כשנתיים – ימונה לדיין בבית הדין הרבני הגדול, ובתמורה לא ישמיע התנגדות קולנית ונחרצת ל’רפורמת הכשרות’ של השר לשירותי דת.

כחלק מהדיל, כך לפי הדיווח, השר כהנא ביקש מחבר הכנסת יום טוב כלפון מימינה להגיש הסתייגות לחוק הדיינים ולפיה כהונת הרבנים הראשיים כדיינים לא תסתיים, וכך יוכל הרב לאו להמשיך לשמש כדיין.

בנוסף ייקבע בחוק הדיינים שדיינים בבית הדין הגדול שסיימו את כהונתם יוכלו להמשיך לשמש כדיינים עמיתים, כפי שנעשה כיום רק בבתי דין אזוריים.

לפי ערוץ 7, העסקה הזו מסבירה את שתיקתו של הגר”ד לאו מאז פרסום ‘רפורמת הכשרות’ של כהנא.

השר כהנא והרב הראשי נפגשו ביום חשיפת הרפורמה, ומלבד הודעה אחת משותפת שנחתמה על ידי ‘מועצת הרבנות הראשית’ ותקפה את הרפורמה, לא נשמעה מחאה נוספת מכיוון הרב הראשי.

מלשכת הרב הראשי נמסר:

“בהמשך לפרסומים לא אחראים ולא נכונים המופצים – אנו מבקשים להבהיר:  הרב הראשי הגר”ד לאו התנגד למתווה הכשרות של השר כהנא מהרגע הראשון כשזה הוצג לו בפגישתם בשבוע שעבר. יתרה מזו לפני מספר ימים העביר הרב הראשי לשר מסמך מפורט עם כלל הבעיות אשר עולות מהמתווה המסוכן אשר עלול לגרום להרס הכשרות. נשיא בית הדין ימשיך לעשות ככל יכולתו בכדי להמשיך לשמור על מעמד הרבנות, הכשרות ובתי הדין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות