דני דיין סותר את סער: ‘נשב עם לפיד – אם יקבל המנדט מהנשיא’

מספר 11 ברשימתו של סער, הודה שישבו למו"מ עם לפיד בממשלת שמאל - אם יוטל עליו להרכיב ממשלה • "לא ניתן לאמביציות אישיות לגרור אותנו למערכת בחירות חמישית"
חרדים 10
י"ט אדר התשפ"א / 03.03.2021 13:29

דני דיין, חבר מפלגת ‘תקווה חדשה’,  לא שלל היום (רביעי), בראיון לרדיו 90FM, כי מפלגתו תשב בממשלת שמאל תחת יאיר לפיד –  זאת בסתירה לעמדתו של יו”ר המפלגה גדעון סער, שאמר: “לא אשב תחת לפיד”.

“לא ניתן לאמביציות אישיות לגרור אותנו למערכת בחירות חמישית”, אמר מי שהיה קונסול ישראל בניו יורק. “אם הנשיא יטיל על לפיד להרכיב הממשלה – נשב איתו למו”מ”.

דיין הוסיף כי הוא לא מאמין שלפיד יקבל המנדט: “הנשיא מטיל את הרכבת הממשלה לפי מי שיכול להרכיב ממשלה. לא מאמין שלפיד יקבל”.

“ראש הממשלה הבא יהיה לפיד או נתניהו”, צייץ ראש הממשלה נתניהו בהתייחסו לדבריו של דני דיין.

“אם תצביעו למפלגות אחרות – לפיד יהיה ראש ממשלה. אם תשבו בבית ולא תבואו להצביע ליכוד – לפיד יהיה ראש ממשלה. הצביעו רק ליכוד!”.

אין זו הפעם הראשונה שדיין מאשר כי מפלגתו תצטרף למפלגות השמאל.

לפני שלושה שבועות, בראיון ל- i24NEWS ו’ישראל היום’ אמר דיין כי הוא וחבריו מעדיפים קואליציה עם יאיר לפיד ומרב מיכאלי, מאשר עם נתניהו. בתשובה לשאלה מדוע כאיש ימין הוא מעדיף לחבור למפלגות שמאל ולא לנתניהו, אמר דיין כי “13 שנים זה מספיק בהחלט”

הוא אמר אז גם: “אם אבתיסאם מראענה מראענה תייצג את מפלגת העבודה, המפלגה ללא תוכל להיות חלק מהקואליציה שלנו”.

לאחר מכן דיין פרסם הבהרה לדבריו: “התכוונתי לומר שאם עמדותיה של מראענה ייצגו את מפלגת העבודה לא נשב איתם, לא שאם היא תיבחר לא נשב איתם”.

אתמול אמר לפיד לאתר הערבי ‘כל אל נאס’, כי החרמות של בנט וסער הם סתם “דיבורים של קמפיין”.

לדבריו, “אלו משפטים שנאמרים בשביל להרוויח איזו נקודה או שתיים. יום אחרי הבחירות יושבים ומדברים. אלה (סער ובנט) אנשים שאני מכיר ויודע לעבוד איתם. יהיה בסדר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות