סרטון הציג ‘כלבים שעברו גיור רפורמי’ – ולפיד התרגז: “גועל נפש”

מפלגת יהדות התורה פרסמה סרטון בו נראים כלבים עליהם הולבשו כיפות, תפילין וטלית חוגגים בר מצווה - והקריין לגלג: "בבג"ץ זה יהודי" • יאיר לפיד זעם: "אנטישמים בכל הדורות תמיד השוו בין יהודים לכלבים" • אלקין: "זה עלוב כמו האמירה של ח"כ פינדרוס"
חרדים 10
י"ט אדר התשפ"א / 03.03.2021 12:10

צוות הקמפיין של יהדות התורה הפיץ אמש סרטון מלגלג על הגיורים שמבצעים הרפורמים והקונסרבטיבים. בסרטון הוצגו – בתיעוד וידאו ותמונות – יהודים רפורמים חוגגים בר מצווה לכלבים עליהם הולבשו כיפות, תפילין וטלית.

הקריין בסרטון נשמע אומר: “בבג”ץ זה יהודי, וגם זה, ברור – סבתא שלו הייתה רב, בטח שהוא יהודי!”

יו”ר יש עתיד יאיר לפיד, תומך גדול של התנועה הרפורמית, גינה את הסרטון וטען כי מדובר באנטישמיות.

“אבא שלי סיפר לי פעם שעל הפרלמנט בבודפשט היה שלט גדול: ‘אין כניסה ליהודים וכלבים’. אנטישמים בכל הדורות תמיד השוו בין יהודים לכלבים. עכשיו יהדות התורה הצטרפה אליהם. גועל נפש. זה או ממשלת ביבי, יהדות התורה ובן גביר או ממשלה שפויה”.

ח”כ יאיר גולן ממרצ האשים גם הוא את יהדות התורה באנטישמיות: “לפי התעמולה של יהדות התורה רפורמים הם כלבים. ככה פשוט כלבים, ומי שעבר גיור רפורמי הוא כלב. אם זה לא דימוי אנטישמי אז מה כן? איך אתם מעיזים להגיד ש-70% מיהודי ארצות הברית הם לא יהודים. איפה הערבות ההדדית, איפה 70 פנים לתורה, איפה הדאגה לגר. היום אני חש בושה עמוקה ביחס לבני עמי שלי”.

יו”ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי: “אני לא מבינה איך יהדות התורה משווה בין אנשים לכלבים, אם ההנהגה החרדית כל כך פוחדת מרפורמי אחד שנכנס לכנסת, כנראה שיש ממה לחשוש”.

זאב אלקין מ’תקווה חדשה’, אמר בראיון ב-103FM: “משווים יהודים רפורמים וקוסרבטיבים לכלבים – זה דימוי אנטישמי. זה עלוב כמו האמירה של ח”כ פינדרוס”.

ח”כ רם בן ברק מיש עתיד, כינה את התוכן בסרטון “זלזול ואנטישמיות הפוכה. אלה שמצויירים שם ככלבים הם אלה שנושאים בנטל העיקרי של המדינה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות