הח”כ על ביטול פיילוט ההפרדה: רשעות וצביעות, לעצור הטירוף

ח"כ אליהו ברוכי מ'דגל' תוקף את הנחיית משרד המשפטים ל'רשות הטבע והגנים' לבטל את הפיילוט לרחצה נפרדת ב'עינות צוקים': "בשם הפרנויה מ'הדרת נשים' פוגעים בזכויות המינימליות של עשרות אלפי נשים שכל חטאן שעולם הערכים שלהן שונה מזה שדינה זילבר מנסה להשליט בכוח"
אריה ריבקינד
כ' אלול התש"פ / 09.09.2020 15:19

ח”כ אליהו ברוכי מדגל התורה תקף אחר הצהרים (רביעי) את ההנחייה של משרד המשפטים ל’רשות הטבע והגנים’ – לבטל את הפיילוט באתר הטבע עינות צוקים שבים המלח, לרחצה נפרדת בימים ושעות נפרדות לגברים ונשים.

ההחלטה על קיום הפיילוט נחשפה באתר ‘חרדים 10’.

האקדמיה לחרדים: זו הסיבה שכולם נוהרים ללמוד תואר יוקרתי מהבית

“כשעל הפרק סגר, עוצר, מח”ש ושלל נושאים, הצליחו במשרד המשפטים להעביר מתחת לרדאר של כולנו את אחת העוולות הגדולות ביותר עבור ציבור שומרי התורה”, אמר ברוכי.

שדולת הנשים לחצה, זילבר נבהלה – ופיילוט הרחצה בנפרד בוטל

הח”כ מדגל הסביר: “שמורת הטבע ‘עינות צוקים’ נמצאת בצפון ים המלח. בשמורה החליטו לנסות בחודש הקרוב פיילוט עדין של זכויות אדם: רחצה נפרדת, בשעות מסוימות, בשתיים מתוך שלוש הבריכות שבשמורה. זה הכול. במקביל לשעות השחייה הנפרדת אגב, תתאפשר שחייה מעורבת בבריכה הגדולה באתר.

בקיצור, הבנתם. זה פיילוט צנוע (תרתי משמע) שמאפשר הזדמנות לגבר או אישה שומר/ת מצוות (וגם כאלו שלא), להשתכשך קצת במים”.

אולם “במשרד המשפטים יש כמה אנשים שלא אהבו את זה. אדייק יותר: יש אישה שלא אוהבת את זה – דינה זילבר. בדיון שהתקיים בנושא היא ביקשה לקיים ‘דיון מעמיק יותר בהשלכות המשפטיות לפני קיומו של הפיילוט’. הבוקר הגיעה הוראה ברורה ממשרד המשפטים לרשות הטבע והגנים: להקפיא את הפיילוט שצריך היה לצאת לדרך בימים אלו”.

ברוכי הדגיש: “אין פה פלונטר משפטי. אין פה גם ספק על הצורך הציבורי. יש פה רשעות וצביעות. בשם דאגה – שלא לומר פרנויה – מ’הדרת נשים’, פוגעים בזכויות המינימאליות של עשרות אלפי נשים שכל חטאן הוא שעולם הערכים שלהן שונה מזה שדינה זילבר מנסה להשליט בכוח”.

הוא הוסיף: “בכנסת הוקמה ועדה לקידום מעמד האישה שתפקידה, בין היתר, למנוע פגיעה בנשים במרחב הציבורי. נבקש לקיים דיון בהול בנושא דווקא בוועדה זו בניסיון נוסף לעצור את הטירוף הזה”.

ברוכי סיים את דבריו בעקיצה: “נ.ב. יש הסבורים שהעיר סדום שכנה בצפון ים המלח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות