‘אתה שפוט, נושא כלים’: עימות בין יריב לוין ואמסלם לשר אבי ניסנקורן

עימות חריף בכנסת שר המשפטים: "ההצעה לחקור את הפרקליטות היא שבירת כללים וכלים" • יו"ר הכנסת: "זה נושא שחשוב לציבור עצום" • אמסלם תקף את ניסנקורן: "אתה טוען את טענת הקוזק הנגזל שזה טענת הנבל. אתה שפוט של מנדבליט"
אריה ריבקינד
כ' אלול התש"פ / 09.09.2020 12:55

שר המשפטים אבי ניסנקורן ויו”ר הכנסת יריב לוין התעמתו היום (רביעי) במליאת הכנסת, סביב הדרישה להקים ועדת חקירה שתבדוק את ניגודי העניינים של שופטים ופרקליטים.

האקדמיה לחרדים: זו הסיבה שכולם נוהרים ללמוד תואר יוקרתי מהבית

ניסנקורן אמר: “זו שבירת כלים וכללים שתייצר קרע, כך כחול לבן ובני גנץ רואים זאת. לא נוותר בנושא הזה. התעקשנו על משרד המשפטים כדי לשמור על שלטון החוק ולא להתעסק כל היום בתיקי נתניהו. ועדת שרים לא מתכנסת כבר שלושה שבועות בגלל דודי אמסלם”, האשים שר המשפטים.

יו”ר הכנסת יריב לוין השיב לניסנקורן: “זה נושא שחשוב לציבור עצום” –  ובין השניים התפתח עימות קולני.

“מלא את תפקידך ואל תטיף לנו מוסר”, דרש לוין.

ניסנקורן השיב: “אתם לוקחים את כנסת ישראל למסע נגד הדמוקרטיה ושלטון החוק דרך שימוש מכוער במקרה מוות אומלל שמקשרים אותו לתיקי נתניהו. לא נתעסק כל היום בתיקי נתניהו. הם יתבררו בבית המשפט, לא בפרלמנט”.

ניסנקורן האשים כי “נתניהו עשה שימוש ציני ומכוער במוות של אזרח”, ותקף גם את יו”ר הכנסת: “ההסתה הפרועה בלתי נתפשת, גם שלך שאתה בתפקיד כל כך ממלכתי”.

לוין קרא לניסנקורן לתמוך בהקמת ועדת חקירה ואמר: “חובתך לברר את הדברים האלו ולוודא שהם ייחקרו. חובתך להיות הראשון שידרוש בדיקה ולא יחסום אותה. אתה לא עושה את תפקידך”.

השר דוד אמסלם תקף את ניסנקורן: “אתה טוען את טענת הקוזק הנגזל שזה טענת הנבל. אתה בקבינט התנגדת לתפוס גופות של מחבלים בגלל שמנדלבליט אמר לך. אתה שפוט שלו,  אתה נושא כליו של מנדלבליט, התפקיד שלך זה כדי שימשיכו לחקור את תיקי נתניהו. זו חלוקת העבודה ביניכם”.

אמסלם הוסיף: “אתה שר המשפטים, אתה לא עושה את תפקידך. אולמרט קיבל 7 שנים על שיבוש חקירה… עכשיו כל רבע שעה יש שיבוש חקירה ואתה לא עושה כלום. אתה שיקרת אותי בחוק ההסדרה 15 דקות לפני הצבעה. אתם לא אמינים וכל שבוע מרמים אותנו. משרד המשפטים לא רכוש פרטי שלך ואתה מעכב כל חוק שקשור למשרד המשפטים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ניסנקורן הפושע יהי רצון שתהיה פופקורנ אמן
    09/09/2020 17:37
    אמן
  1. אמן