מיקי זוהר התעמת עם עפר שלח על ‘פרשת הצוללות’ – וזה היה האיום שלו

יו"ר הקואליציה התעמת עם ח"כ שלח במהלך דיון האם לבקש חוות דעת של מבקר המדינה על פרשת הצוללות • ח"כ אופיר כץ: "אתם ממשיכים להפיץ את העלילה השקרית נגד נתניהו. נפלתם על השכל"
חרדים 10
ז' תמוז התש"פ / 29.06.2020 11:43

הוועדה לענייני ביקורת המדינה, בראשות ח”כ עפר שלח מיש עתיד התכנסה הבוקר (שני) לדיון סוער בפרשת הצוללות – ובמהלך הדיון התפתח עימות סוער בין יו”ר הוועדה ליו”ר הקואליציה ח”כ מיקי זוהר.

בדיון תבקשו חברי הכנסת להכריע האם לבקש חוות דעת ממבקר המדינה בנושא: “טיפול רשויות המדינה ברכש כלי השייט מחברת טיסנקרופ ותהליך קבלת ההחלטות בנושא”.

משה (בוגי) יעלון טען בדיון: “בפברואר 2016 ראש הממשלה היה צריך לטוס לגרמניה לרכוש 3 צוללות נוספות ועוד צוללות הגנה ב-2 מליארד דולר. אותי זה מקפיץ. אני מתעקש שמדינת ישראל לא תתחייב לרכש הזה ואני מפוצץ את זה עם נתניהו והשאר היסטוריה”.

ח”כ שלמה קרעי מהליכוד עקץ את יעלון: “מה היסטוריה? שליברמן נהיה שר ביטחון…”

יעלון: “עמדת צה”ל, משרד הביטחון והמל”ל היתה לרכוש חמש צוללות ולא יותר. הדברים האחרים זה כבר פלילי”.

בהמשך תקפו חברי הכנסת מהליכוד את עצם הדיון ואת האופן שבו הוא מנוהל.

יו”ר הקואליציה מיקי זוהר תקף אישית את יו”ר הוועדה: “עפר, אתה יו”ר הוועדה לביקורת המדינה וזו אולי אחת הוועדות החשובות בכנסת. הייתי סבור שבשום מצב לא ייתכן שהוועדה הזו תהפוך כלי לניגוח פוליטי. הדיון לא מקצועי מלבד לעורר שיח שקרי ומופרך.

“כשאני רואה את ח”כ יעלון סוקר את הסקירה מתוך רצון לפגוע בראש הממשלה נתניהו, המסקנה היא שהדיון הזה הוא חסר תוחלת. אין שום אפשרות, גם לא משפטית, להביא למצב שהמבקר יבדוק את הנושא. זה דיון מופרך, אנחנו יודעים את האמת, אין לכם דרך לנצח את נתניהו בקלפי ולכן הדרך היחידה שאתם נוקטים בה זו רדיפה פוליטית ומשפטית נגד ראש הממשלה.

זוהר הוסיף איום: “אני לא פוסל להחליף אותך כראש הועדה, ההתנהלות לא מקצועית והגיעה העת לשקול את המשך כהונתך. הלחצים הפוליטיים שמופעלים עליך הובילו אותך לדיון המיותר הזה. ייתכן שיש לשקול את המשך כהונתך בראשות הוועדה. נבחן את האפשרות שיש בפנינו”.

בנוסף, זוהר תקף את עו”ד אליעד שרגא, יו”ר התנועה לאיכות השלטון, ואמר לו: “תתבייש לך, אתה מוטה בצורה קיצונית. אתה איש בזוי ולא ראוי. אין לך מה לעשות פה”.

ח”כ אופיר כץ תקף גם הוא: “אתם ממשיכים להפיץ את העלילה השקרית נגד נתניהו. נפלתם על השכל. יעלון אתה מכיר את ביבי, נתניהו ימכור את ביטחון מדינת ישראל בשביל כסף? אתם מתעלמים מהעובדות. הציבור בוחר בנתניהו ומאמין בנתניהו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות