פרוש: מרגי מדבר על אפליה כדי להתקדם • מרגי: עריץ ומתנשא

מרגי: "אפשר לטפל ביומיים באפליית הספרדיות" • מאיר פרוש: "אוי נו, דוחה את דבריו בבוז. אין אפליית ספרדיות" • מרגי: "בכל הדורות היו עריצים שהכחישו את המעשים האיומים שנעשו" • משה ארבל ניצל את החסינות כדי לחשוף פרוטוקולים חסויים מ'משפט עמנואל' • האזינו ל'מנדי ביתאן'
אריה ריבקינד
כ"ה אייר התש"פ / 19.05.2020 12:40

עונת הרישום מתקרבת לסיומה – ובעיית אפלית הבנות הספרדיות בסמינרים החרדיים חוזרת לשולחן.

הבוקר (שלישי), בראיון ל’מנדי ביתאן’, בהגשת מנדי גרוזמן ואלי ביתאן ב’כאן מורשת’ מכחיש סגן שר החינוך מאיר פרוש כי קיימת אפליית ספרדיות בסמינרים, מאשים את מרגי בכך שהוא מדבר על הבעיה “כדי להתקדם”, ומשווה אותו לחילונים המשמיצים את החרדים.

מרגי  לא נשאר חייב, וגם ח”כ משה ארבל מש”ס עלה לתכנית להגיב על הדברים.

גרוזמן וביתאן השמיעו לפרוש את דבריו של ח”כ יעקב מרגי מש”ס, מי שלקח על עצמו את הטיפול באפליה, בה הוא אומר: “אם הצד המפלה היה רוצה, תוך יומיים הייתה נפתרת אפליית הבנות הספרדיות”.

פרוש שמע את הדברים והגיב: “אוי נו, אני דוחה את דבריו בבוז. מרגי חושב שיתקדם בש”ס אם ישסה, כמו שיש חילונים שרוצים להתקדם על ידי שיסוי נגד חרדים. עדיף שיעשה פעולות חיוביות וכך יתקדם. אני אומר – אין תופעה של אפליית בנות ספרדיות”.

בעקבות ההכחשה שיגר מרגי הודעה: “התגובה של פרוש מדברת בעד עצמה, הוא יתר לי את צורך להגיב. לכל המעוניין יש לי שני ארגזים מפרוטוקולים של ועדות ערר במשרד החינוך שמדברים בעד עצמם”.

בהמשך הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו: “פרוש עושה השוואה בין ספרדים לאנטי חרדים. תכונה אופיינית לעריצים ומתנשאים. בכל הדורות היו עריצים שהכחישו את המעשים האיומים שנעשו”.

המתקפות, יש לציין, מהחריפות שנשמעו פעם מפי נציגים חרדיים זה על זה.

בתגובה להכחשת אפליית הספרדיות עלה אף ח”כ והמשפטן עו”ד משה ארבל מש”ס לתכנית ‘מנדי ביתאן’ ותקף את סגן השר מיהדות התורה.

בין השאר השתמש ארבל בחסינותו מתוקף היותו חבר כנסת, כדי לחשוף פרטים שאינם ידועים מדיוני משפט עמנואל: “אני מנצל את החסינות שלי לחשוף פרוטוקולים חסויים ממשפט עמנואל. גם אז טענו שזו לא אפליה על רקע עדתי – ושם נחשף שכל הבנות האשכנזיות שלא התקבלו הן בנות עם מוגבלויות חריפות. זו הצהרת שקר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות