כספים מיבואני מזון: אישום יוגש נגד ראש מחלקת הכשרות ברבנות הראשית

חקירתו של הרב יצחק כהן ארזי, ראש מחלקת הכשרות ברבנות הראשית החלה באוגוסט 2018 על ידי יחידת להב 433 • מחר תגיש הפרקליטות את כתב האישום
חרדים 10
י"ז אייר התש"פ / 11.05.2020 13:34

הפרקליטות תגיש מחר (שלישי) כתבי אישום נגד הרב יצחק כהן ארזי, ראש מחלקת הכשרות ברבנות הראשית, ונגד כמה יבואני מזון, במסגרת תיק שוחד חמור, שחקירתו החלה באוגוסט 2018 על ידי יחידת להב 433. כך דווח ב’כאן חדשות’.

בחקירה התגלה חשד כי ארזי, שהיה הסמכות הבלעדית לאשר כשרות למוצרי מזון המיובאים לישראל, קיבל שוחד במשך שנים מיבואנים שדרשו אישורי כשרות למוצרים.

בכאן חדשות נחשף לפני כחצי שנה כי בידי החוקרים יש תיעוד של ארזי מקבל מעטפות כסף במזומן מהיבואנים.

בסרטון מיוני 2018 נראה אחד היבואנים מכניס לרכבו של הרב ארזי מעטפת כסף דרך חלון הרכב. לאחר מכן הרב פותח את המעטפה וסופר שטרות של כסף.

בסרטון אחר מאותו חודש, ניתן לראות יבואן נפגש עם ארזי, ומעביר לו חבילת שטרות שהוא מכניס לכיס חולצתו של הרב. היבואן שואל את ארזי אם הוא קיבל גם צ’ק לחתונה של בנו ומוסיף: “אתה צריך עוד משהו”.

אחר כך השניים משוחחים על אישורי כשרות למוצרי היבואן.

בתיעוד אחר ניתן לראות את מנהל מחלקת היבוא ברבנות מגיע לעסק של אחד היבואנים, ומעמיס משם פירות וירקות לפני אירוע משפחתי. מעקבים אחר הרב גילו כי אחרי שיצא ממשרדי יבואנים או נפגש עמם, ביצע קניות במזומן ברשתות שונות או שילם על שירותים. בין היתר, ארזי עומת בחקירתו כי אחרי פגישה עם יבואן – שילם 3,000 שקל לאדם שבנה גדר סביב ביתו.

בכל חקירותיו שמר הרב ארזי על זכות השתיקה.

חלק מהיבואנים העידו כי הכספים הועברו בשל בקשתו של ארזי לתרומות לעמותת נזקקים של אשתו. אלא שבחקירה התגלה כי לאשתו אין כל עמותה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות