מטוס פרטי ינחת עם ארונה של הרבנית מצאנז ע”ה: תיטמן ליד בעלה

הרבנית ע"ה, שנפטרה בשבת, בגיל 96, תובא למנוחות ליד האוהל של בעלה האדמו"ר בבית העלמין ותיקין בנתניה • את המטוס מממנים בני משפחת רוזנברג, לזכות רפואת אביהם ר’ מכי, המאושפז כשהוא מורדם ומונשם
יוני גרין
י"א ניסן התש"פ / 05.04.2020 15:14

מטוס פרטי, שעל סיפונו ארונה של הרבנית מצאנז חיה נחמה הלברשטאם ע”ה, אשת חבר של האדמו”ר בעל השפע חיים מצאנז זצ”ל – המריא בצהרים (ראשון, שעון ישראל) מארה”ב לישראל.

המטוס ינחת בארץ מחר לפנות בוקר, לאחר 13 שעות טיסה, כולל חניית ביניים לתדלוק.

הרבנית ע”ה, שנפטרה בשבת, בגיל 96, תובא למנוחות ליד האוהל של בעלה האדמו”ר בבית העלמין ותיקין בנתניה.

הלוויתה תתקיים מחר בבוקר באופן מצומצם לפי הוראות משרד הבריאות.

את המטוס מממנים בני משפחת רוזנברג, לזכות רפואת אביהם הנגיד של חסידות צאנז, איש העסקים ר’ מכי (יחיאל מיכל בן פייגא) רוזנברג, המאושפז בבית חולים כשהוא מורדם ומונשם לאחר שנדבק בנגיף הקורונה.

הרבנית ע”ה היא בתו של הגה”צ רבי  שמואל דוד אונגר זצ”ל, אב”ד נייטרא. היא נישאה לאדמו”ר לאחר השואה, ונולדו להם שבעה ילדים.

כשנישאה לאדמו״ר מצאנז הוא היה בן 46, לאחר שאיבד בשואה את רעייתו ו-11 ילדים, והיא היתה בחורה צעירה, לאחר ששרדה לבד את  השואה.

בצאנז מספרים כי כאשר הציעו לה את השידוך, היא רצתה מאד לזכות להיות אשת איש קדוש, אך היססה מאד בשל פער הגילאים – ואז האדמו״ר מצאנז הבטיח שיחתן יחד עמה את כל ילדיהם – מה שאכן התרחש בפועל.

חסידי צאנז מספרים גם על “ההכנעה שלה לרבי בצורה מפליאה. היתה נזהרת מאד שלא להפריע ו מעבודת הקודש גם כשהיתה מטופלת בילדים קטנים. מעולם לא הטרידה אותו אם לא לצורך הרבי”.

בניה:

האדמו”ר מצאנז, האדמו”ר מצאנז קלויזנבורג-ארה”ב.

חתניה:

האדמו”ר מזוויעהל-צאנז שנפטר לפני שנתיים, הגאון רבי דוב וויס – ראש ישיבת תורת חיים ירושלים, הגאון רבי אפרים פישל מוטצען – רב קרית הבעש”ט בפ”ת, הגאון רבי שאול יהודה פריזנט מצאנז-זוויעהל ביוניון סיטי, הגאון רבי אליעזר דוד שפירא – רב חסידי צאנז בני ברק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות