בי”ד חב”ד נגד בן גביר: ‘אין להצביע עבור רשימה שיש ספק אם תעבור’

בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש - הגוף העליון של החסידות בישראל - פרסם היום מנשר מיוחד לחסידים לקראת הבחירות לכנסת ה-23 • הרבנים מעוררים על החובה להשתתף ולהצביע, ולצד זאת מזהירים: אין להצביע לרשימה שיש ספק אם תעבור את אחוז החסימה
אריה ריבקינד
כ"ו שבט התש"פ / 21.02.2020 01:32

שבוע וחצי לבחירות: חברי בית דין רבני חב”ד, הגוף העליון של חב”ד בישראל,  פרסמו היום (חמישי)  מכתב מיוחד לחסידים בארץ הקודש לקראת הבחירות לכנסת ה-23.

המכתב הפעם זהה למכתב שפורסם בבחירות שנערכו בחודש אלול – עם שני שינויים: התאריך – והצטרפותו של חבר בית הדין החדש, הרב יוסף הנדל, שלראשונה מצרף את חתימתו על המנשר.

במכתב הרבנים מזהירים שלא להצביע לרשימת ‘עוצמה יהודית’.

“ידועה דעתו של כ”ק אדמו”ר נשיא דורנו כי תנועת חב”ד אינה מפלגתית”, פותחים הרבנים את מכתבם, “ואין לנו השתייכות למפלגה כלשהי. עניינינו הוא להתעסק בהפצת המעיינות חוצה ולהכין את העולם לקבלת פני משיח צדקנו”.

הרבנים ממשיכים: “אי לכך, אין לאף אחד רשות להתערב ולהביע דעה בשם חב”ד, וכל אלו המתבטאים בזמן האחרון בנוגע לבחירות אינם מייצגים את העמדה הרשמית של תנועת חב”ד והדברים הם על דעתם בלבד.

“יחד עם זאת, ידועה דעתו הק’ של כ”ק אדמו”ר נשיא דורנו על החובה להשתתף בבחירות ולהצביע, והוראתו ‘להצביע בעד הרשימה היותר חרדית’, שתדאג לשלימות התורה, שלימות העם ושלימות הארץ”.

בהמשך לכך מדגישים הרבנים: “על פי דברי קודשו, ש’מיעוט קול אחד ברשימה היותר חרדית מגביר החשיבות הערכית של רשימות המתנגדים על ה’ ותורתו’ – הרי הצבעה למפלגות שאינן עוברות את אחוז החסימה משמעותה המעשית היא הענקת הקולות ל’רשימות המתנגדים על ה’ ותורתו’, והרי זה כאילו הצביעו לאותן רשימות רח”ל. לכן כפי שכבר כתבנו בעבר, אין להצביע עבור רשימה אשר יש ספק אם תעבור את אחוז החסימה”.

את מכתבם חותמים חברי בית הדין בהברה כי כל האמור לעיל הינה הוראת בית הדין, וכל היתר אינו מייצג את העמדה הרשמית של תנועת חב”ד כלל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    היתכן?
    22/02/2020 21:57
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הם הרי הודיעו שלא יתערבו, אחרי הפשע שעשה פרץ לבן גביר