‘עוזרת באה עם חום’ I שליחי חב”ד עוזבים את סין בגלל הנגיף הקטלני?

חלק משליחי חב"ד בסין שהתמודדו בשבועות האחרונים עם מצב החירום במדינת הענק בעקבות התפשטות נגיף הקורונה - עוזבים את המדינה • "מי שלא יוצא הלילה או מחר בבוקר לא יוכל יותר לעזוב" • דרעי מרחיב את החלטתו מאתמול: גם מעברים אווירים ייסגרו לזרים ששהו בסין
נתן פרל
ו' שבט התש"פ / 01.02.2020 21:31

חלק משליחי חב”ד בסין שהתמודדו בשבועות האחרונים עם מצב החירום שפקד את מדינת הענק, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה – עוזבים את המדינה.

בתקופה האחרונה, מאז התפרץ הנגיף הפכו עשרות בתי חב”ד בסין למרכזי העזרה והמידע הבודדים עבור יהודים וישראלים במדינה.

הם העניקו מענה למשלחות סטודנטים של יהודים מכל רחבי העולם, תיירים ואנשי עסקים ישראלים הנמצאים בסין ורבים נוספים אשר פנו לשליחי חב”ד לקבלת סיוע.

אולם ככל שהימים עברו, התנאים בסין הפכו קשים יותר: הרחובות ריקים וחברות התעופה מכל העולם מפסיקות את טיסותיהן  לסין וממנה.

“לאחד השלוחים הגיעה העוזרת הביתה ביום שישי עם חום”, מספר גורם בחב”ד. “מי שלא יוצא הלילה או מחר בבוקר לא יוכל יותר לעזוב”.

לחרדים 10 נודע, כי  לפחות שני שלוחים כבר יצאו מהמדינה, ביניהם הרב דובי הניג ומשפחתו – מבית חב”ד שליח חב”ד בעיר צ’אנדו.

במשרד יחסי הציבור לניאדו-שטראוכלר,  המדברר את שליחי חב”ד בסין, נמסר לחרדים 10: “לא עוזבים. אחד יצא להביא מסכות”.

משרד הפנים הישראלי הודיע כי החל ממחר כל מי ששהו בסין בשבועיים האחרונים לא יורשו להיכנס לישראל, מלבד מחזיקי דרכון ישראלי.

הערב (מוצאי שבת) החליט שר הפנים, אריה דרעי, בהמלצת שר הבריאות יעקב ליצמן, למנוע כניסה לישראל של אנשים ששהו בסין בשבועיים האחרונים ושאינם אזרחי או תושבי ישראל – גם במעברים האוויריים.

לפיכך, כניסתם תימנע דרך מעברי הגבול האוויריים, היבשתיים והימיים. רשות האוכלוסין וההגירה תיתן דעתה למציאת פתרונות מתאימים למצבים מיוחדים.

שר הפנים דרעי, הנחה את מנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה, פרופ׳ שלמה מור יוסף, להיות בקשר רציף עם מנכ״ל משרד הבריאות כדי למצוא פתרונות מתאימים בהתאם להמלצות המתעדכנות בנושא.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יכנס מחר דיון בנושא היערכות לאומית להתמודדות עם הנגיף.

בדיון צפויים להשתתף שרי הבריאות, האוצר, חוץ ומשפטים, נציגי רפואה ועוד.

נתניהו אמר: “אנחנו לא לוקחים סיכונים מיותרים. הנגיף נמצא כבר בחמש יבשות וביותר מ-25 מדינות. אנו ערים לכך שלא ניתן למנוע לחלוטין את כניסת הנגיף, ולכן נערכים מראש להתמודדות עם הנגיף לאחר כניסתו הראשונה לישראל”.

ארה”ב, אוסטרליה, יפן וסינגפור כבר הודיעו כי יאסרו על מי ששהו בסין בשבועיים האחרונים להיכנס לשטחן. המזכיר לענייני בריאות ושירותי האנוש האמריקני, אלכס אזר, אמר כי הנגיף מהווה מצב חירום בריאותי במדינה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות