‘התבשרנו בתדהמה’ I אזולאי לגפני: כזה קיצוץ? כנס מיד את ‘הכספים’

תקציב הישיבות ייחתך מהחודש ב-40% • תלמיד ישיבה יקבל 260 ש"ח לעומת 424 ש"ח • אברך יקבל 470 ש"ח לעומת 764 ש"ח • ח"כ ינון אזולאי, אליו הצטרף ח"כ מיכאל מלכיאלי, פנה ליו"ר ועדת הכספים בדרישה לקיים דיון דחוף, בהשתתפות החשב הכללי רוני חזקיהו, וכל הנוגעים בדבר
אריה ריבקינד
י"ט טבת התש"פ / 16.01.2020 20:16

ח”כ ינון אזולאי מש”ס פנה היום (חמישי) ליו”ר ועדת הכספים משה גפני בדרישה לקיים דיון דחוף בוועדת הכספים, בהשתתפות החשב הכללי רוני חזקיהו ויתר הנוגעים בדבר –  על מנת לדון בקיצוץ בסיס התקציב למוסדות התורניים.

את הקיצוץ הצפוי חשף הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין, לפני שבועיים.

לפנייה הצטרף ח”כ מיכאל מלכיאלי.

במכתב נאמר:

לכבוד
ח”כ משה גפני
יו”ר וועדת הכספים

מכובדי,

הנדון: קיצוץ בסיס התקציב לישיבות ואברכי הכולל

השבוע עולם התורה התבשר בתדהמה כי התקציב לשנת 2020 לצורך תשלום התמיכות לישיבות ואברכי הכולל יעמוד על 770,000 מיליון שקלים בלבד, לעומת 1,298,798 מיליון שקלים בשנת 2019. קרי, קיצוץ של כ-40% מהתקציב.

הלם: החל מהחודש התקציב של הישיבות והכוללים יקוצץ ב-40%

אם בשנת 2019 התעריף עמד על 424.6 שקל לתלמיד ישיבה ו-764.28 לאברך כולל, בשנת 2020 התעריף לבחור ישיבה יעמוד על 260 שקל ולאברך כולל 468 שקל בלבד.

בנוסף, פורסם בכלי התקשורת, כי אם בתחילה דובר על הפחתה של 360 מיליון שקלים של הכספים הקואליציוניים שאינם קיימים בהעדר חוק התקציב, כעת נודע כי משרד האוצר החליט להפחית מבסיס התקציב עצמו 15% נוספים.

אין מדובר בחוסר הבנה לצורך הנדרש לקיצוץ בתקציב המדינה, אך לא יתכן כי מגזר הישיבות יקוצץ בשיעור שאין לו אח ורע בכל מגזר אחר, קיצוץ זה כאמור יפגע קשות בעולם התורה כאשר הקיצוץ יוביל לסגירת והתמוטטות מוסדות רבים.

מיותר לציין בפניך את השלכות הקיצוץ על חייהם של אברכי הכוללים שבחרו לחיות חיי תורה מתוך דוחק ואשר לקיצוץ זה השלכות רבות אחרות עליהם.

אנו נמצאים בתקופה של הסתה קשה כנגד הציבור הדתי והחרדי במדינת ישראל, וכאן המקום לחזק את אלו העומדים על משמר התורה הקדושה ולא להרפות את ידם חלילה.

על כן אני מבקש ממך כיו”ר ועדת הכספים לקיים דיון דחוף, בהשתתפות החשב הכללי מר רוני חזקיהו, ואת כל הנוגעים בדבר על מנת לדון בקיצוץ בסיס התקציב למוסדות התורניים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות