נפגעה בתאונת האוטובוס ונדרשה לשלם למד”א על פינוי: איפה השכל?

לטענת אמה של הצעירה שנפגעה - בשיחה עם 'כאן חדשות' - כוחות ההצלה הכריחו את בתה להגיע לבית החולים אסף הרופא על אמבולנס • "שאני אשלם לאמבולנס? זה הדבר הכי עקום שיש"
יוני גרין
ט"ו טבת התש"פ / 12.01.2020 14:53

אחת הנשים שנפגעו בתאונת האוטובוס הקטלנית בצומת בדק לפני כשלושה שבועות, בה נהרגו ארבעה בני אדם – קיבלה היום (ראשון) דרישת תשלום בסך 424 שקלים ממגן דוד אדום – על פינוי באמבולנס לבית החולים.

 

לטענת אמה, כוחות ההצלה הכריחו את בתה להגיע לבית החולים ‘אסף הרופא’, באמצעות אמבולנס.

האם אמרה לדניאל אלעזר מ’כאן חדשות’: “זו ממש חוצפה. הבת שלי נמצאת עדיין בפוסט-טראומה מהתאונה הזאת. אף אחד מאגד לא דיבר איתנו. תאונה שלהם, שהם צריכים לבוא ולפצות ולבדוק מה קורה עם הילדה, באים ומבקשים שאני אשלם לאמבולנס? זה הדבר הכי עקום שיש. איפה השכל?”

מחברת אגד נמסר ל’כאן חדשות’ בתגובה: “אלפי האוטובוסים של אגד מבוטחים בביטוח חובה על ידי חברת הראל. הלקוחות שנפגעו בגין התאונה הקשה והנוראית הזו אמורים לפנות לחטיבת הביטוח של אגד באמצעות כוכבית 2800 – מערך הביטוח, והם יטופלו באופן מיידי ומיטיב באשר להתרחשויות הישירות הנוגעות לתאונה, הצופנות בחובן עלויות והוצאות של פינוי וטיפול”.

ממגן דוד אדום טרם נמסרה תגובה.

בתאונה, שהתרחשה ביום הראשון של חג חנוכה, סטה נהג האוטובוס של חברת אגד בקו 947 מירושלים לחיפה מהנתיב והתנגש בתחנה מבטון בצומת בדק, ליד נמל התעופה בן גוריון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תגובה עניינית
    12/01/2020 19:38
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. על פי חוק (סעיף 7א לחוק מגן דוד אדום תש”י–1950), מד”א מחויב לגבות תשלום בעד פינוי חירום. החוק לא מותיר שיקול דעת לאגודה לגבי פטורים פרטניים.

    הפרוצדורה בכל תאונת דרכים – מד”א שולח דרישה לתשלום, וביטוח החובה מכסה אותה.

    סוף.