מכה לכשרות ‘הרב לנדא’: הרבנות ביטלה סמכותו כרב נותן הכשר בב”ב

עו"ד הראל גולדברג, היועץ המשפטי של הרבנות הראשית לישראל, שיגר מכתב לרבה הראשי של בני ברק, הגרחי"א לנדא, בו הוא מודיע לו: מפקיע את סמכותך מלהעניק כשרות מתוקף תפקידך כרב עיר - מעתה, אתה פועל כגוף כשרות פרטי
יוסף גרינבוים
י"א טבת התש"פ / 08.01.2020 15:14

הרבנות הראשית מפקיעה את סמכותו של הגרחי”א לנדא, רבה של העיר בני ברק, מלהעניק כשרות מתוקף תפקידו כרב עיר.

כפי שדווח בחרדים 10, בישיבת מועצת הרבנות הראשית שהתקיימה בחודש תמוז, הוחלט להסמיך את בנו של הגרמי”ל לנדא זצ”ל, כמי שיעניק את הכשרות בעיר התורה והחסידות, גם מטעם הרבנות הראשית.

אלא שאתמול שיגר עו”ד הראל גולדברג, היועץ המשפטי של הרבנות הראשית מכתב אל רבה של בני ברק, בו הוא מודיע לו כי מערכת הכשרות ‘הרב לנדא’ היא גוף פרטי, אשר מעתה תוכל להעניק כשרות בכל מקום – כולל בני ברק – רק בצמוד לתעודה מהרבנות המקומית.

בכך הוא מבטל, למעשה את האישור החריג שניתן לרב לנדא על ידי מועצת הרבנות הראשית להעניק כשרות מטעמה, וכשרות ‘הרב לנדא’ תפעל רק כגוף פרטי.

במכתב של הרבנות הראשית נאמר: “כפי שצוין במכתבנו שבסימוכין, החלטת מועצת הרבנות הראשית לישראל להסמיך את כבודו כרב נותן הכשר בעיר בני ברק הייתה בכפוף לכך שיחולו עליו כל הכללים החלים על רב נותן הכשר.

“כאמור במכתבנו לעיל, ככל הידוע לנו, מאפייני פעילותו של גוף הכשרות בראשות כבודו הנם כשל גוף כשרות פרטי. ובכלל זאת, השגחת כשרות בישראל בבתי אוכל ובמפעלים מחוץ לתחום העיר בני ברק, פעילות בחו”ל כגוף כשרות פרטי לעניין מוצרי מזון מיובאים, ופעילות למתן שירותי כשרות בחו”ל לבשר המיובא ארצה באמצעות צוות שחיטה הפועל מטעם הגוף האמור”.

היועץ המשפטי של הרבנות הראשית מבהיר: “הואיל ומועצת הרבנות התנתה את הסמכת כבודו בתחולת הכללים החלים על רב נותן הכשר במערך הכשרות המוסדי, ומאחר שהוברר, כפי שנמסר לי, כי לא חלו שינויים באופן פעילותו של גוף הכשרות בראשות כבודו בעקבות החלטת המועצה הנזכרת, וכי פעילות כבודו אינה תואמת את הכללים החלים על רב נותן הכשר מוסדי, הרי שהסמכת כבודו לשמש כרב נותן הכשר פוקעת למעשה, בהתאם להחלטת מועצת הרבנות”.

היועץ המשפטי מדגיש: “אין באמור כדי לגרוע מיכולתו של הגוף בראשותכם להמשיך ולספק שירותי כשרות בישראל לבתי עסק, בבני ברק ומחוצה לה, ולהציג בבתי העסק ועל גבי מוצרי המזון ביטוי בכתב להשגחה מטעמכם, ובלבד שבידי בית העסק תעודת הכשר מטעם הרבנות המוסמכת על פי חוק איסור הונאה בכשרות”.

עו”ד גולדברג מציין, כי אין בהחלטה זו כדי לפגוע בהערכה הרבה שרוכשת הרבנות הראשית לכשרות ‘הרב לנדא’.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות