סקר מעריב: כחול לבן פותחת פער, מרצ נמחקת וגוש הימין עולה ל-58

מפלגתו של בני גנץ עולה ל-36 מנדטים, בעוד מפלגת הליכוד יורדת ל-30, אך גוש הימין מתחזק עם 58 מנדטים • רשימה של הבית היהודי, עוצמה יהודית והאיחוד הלאומי תקבל במשותף 7 מנדטים • ומה קורה אם סער רץ לבד?
אריה ריבקינד
ו' טבת התש"פ / 03.01.2020 09:59

מסקר מנדטים שנערך שלשום עבור ‘מעריב־סופהשבוע’ עולה, כי מפלגת כחול לבן פותחת פער של 6 מנדטים על הליכוד. עם זאת, גוש הימין דווקא מתחזק, משום שרשימת המחנה הדמוקרטי אינה עוברת את אחוז החסימה.

על פי ממצאי הסקר , שבוצע על ידי מנחם מנחם לזר, מנהל תחום פאנלס פוליטיקס בקבוצת המחקר פאנלס, אילו הבחירות לכנסת ה־23 היו מתקיימות היום, כחול לבן בראשות בני גנץ הייתה עולה ל־36 מנדטים לעומת 33 בכנסת הנוכחית – 6 מנדטים יותר מאשר לליכוד, שיורדת ל־30 מנדטים לעומת 32 בכנסת הנוכחית.

שאר המנדטים מתחלקים כך:

הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה שומרת על כוחה ומקבלת 13 מנדטים; ש”ס בראשות אריה דרעי מאבדת מנדט ויורדת ל־8 מנדטים; ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן שומרת על יציבות עם 8 מנדטים; יהדות התורה יציבה אף היא עם 7 מנדטים.

רשימה של הבית היהודי, עוצמה יהודית והאיחוד הלאומי תקבל במשותף 7 מנדטים. הימין החדש בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד מקלת 6.

העבודה־גשר בראשות עמיר פרץ ואורלי לוי־אבקסיס מאבדת מנדט ומקבלת בסקר 5 מנדטים בלבד.

הבשורה הקשה לגוש השמאל היא שרשימת המחנה הדמוקרטי, בראשות ניצן הורוביץ, אינה צולחת את אחוז החסימה.

במחנה הדמוקרטי מתקשים להגיע להסכמה בין מרצ למפלגה הירוקה, שבראשות סתיו שפיר, על הליכה משותפת, ועל פי הסקר, המחנה – שקיבל בכנסת היוצאת 5 מנדטים אינו מצליח לעבור את אחוז החסימה ומקבל 2.9% בלבד.

מהסקר עולה כי גוש הימין מוביל עם 58 מנדטים וגובר על גוש השמאל שמקבל 54 מנדטים בלבד. ישראל ביתנו נותרת בעמדת לשון המאזניים עם 8 מנדטים.

במקרה בו יחליט ח”כ גדעון סער להקים מפלגה חדשה, היא תזכה, לפי הסקר, לשישה מנדטים.

במצב כזה, כחול לבן תמשיך להוביל עם 34 מנדטים, כאשר הליכוד אחריה עם 28 מנדטים, הרשימה המשותפת עם 13 וש”ס עם 8. בהמשך הרשימה נמצאות יהדות התורה, ישראל ביתנו ורשימה מאוחדת של הבית היהודית, עוצמה יהודית והאיחוד הלאומי עם 7 מנדטים לכל אחת מהן, הימין החדש עם 6 והעבודה-גשר עם 4, כאשר המחנה הדמוקרטי לא עוברת את אחוז החסימה.

רשימה של סער גורעת מכוחו של הליכוד שני מנדטים, אבל מחלישה עוד יותר מכך את כחול לבן.

כתוצאה מכך משיג מחנה הימין את הרוב הנדרש – 62 מנדטים, גם ללא ישראל ביתנו.

בסקר השתתפו 520 חברים בפאנל הפוליטי של Panel4all לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע באמצעות מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית היא 4.4%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות