איחוד בימין מעלה ל-57, מרצ קרובה לאחוז חסימה – וליברמן עדיין קובע

סקר מכון מדגם שבוצע עבור חדשות 12 מגלה: הליכוד לא נפגע מבקשת החסינות של ראש הממשלה - ואף מתחזק במנדט • ללא האיחוד הלאומי של סמוטריץ', פרץ ובן גביר לא עוברים את אחוז החסימה ומקבלים רק 2.6% • איך משפיעים איחודים על תמונת המנדטים, ומה מצב הגושים?
אריה ריבקינד
ה' טבת התש"פ / 02.01.2020 21:18

חודשיים בדיוק לבחירות, הפער בין כחול לבן לליכוד נשמר: מסקר שערך היום (חמישי) מכון ‘מדגם’ בראשות מנו גבע בשיתוף iPanel – עבור חדשות 12 עולה: הליכוד לא נפגע מבקשת החסינות של נתניהו ואפילו מתחזק מעט.

לפי הסקר, לו הבחירות היו נערכות היום, כחול לבן בראשות בני גנץ הייתה נותרת המפלגה הגדולה בישראל עם 35 מנדטים. הליכוד, ביום שלאחר בקשת החסינות של נתניהו, מתחזק במנדט אחד בהשוואה לסקר הקודם – וזוכה ב-33 מנדטים.

הרשימה המשותפת שומרת על כוחה עם 13 מנדטים. גם ישראל ביתנו של ליברמן שומרת על כוחה ומקבלת 8 מנדטים.

גם ש”ס ויהדות התורה מקבלות בסקר 8 מנדטים כל אחת.

הימין החדש בהנהגת שר הביטחון בנט ואיילת שקד עם 6 מנדטים. העבודה-גשר עם 5 מנדטים ומרצ עם 4 – קרובה לאחוז החסימה, גם אם תרוץ כמחנה הדמוקרטי.

על פי נתוני הסקר, הרשימה המאוחדת של הבית היהודי בראשות הרב רפי פרץ ועוצמה יהודית של איתמר בן גביר – ללא האיחוד הלאומי של סמוטריץ’, לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת רק 2.6% מהקולות.

כשבוחנים את מצב הגושים, לגוש הימין-חרדים יש 55 מנדטים ולגוש השמאל-ערבים – 57 מנדטים.

ליברמן נותר לשון המאזניים עם 8 מנדטים.

ומה היה קורה אילו מפלגות הבית היהודי-עוצמה יהודית והאיחוד הלאומי ירוצו ברשימה מאוחדת, ומפלגות מרצ והמפלגה הירוקה של סתיו שפיר יתמודדו יחד תחת השם ‘המחנה הדמוקרטי’?

במצב כזה, הפער בין כחול לבן לליכוד נשמר, אך שתי המפלגות נחלשות במנדט: כחול לבן זוכה ב-34 מנדטים, הליכוד ב-32, הרשימה המשותפת נותרת עם 13 מנדטים, ש”ס נותרת עם 8, ישראל ביתנו ויהדות התורה נחלשות במנדט ל-7.

הימין החדש שומר על כוחו עם 6, העבודה-גשר עם 5 מנדטים – וגם ריצה משותפת של הורוביץ ושפיר מניבה את אותה התוצאה: 4 מנדטים בלבד.

עם זאת, איחוד בין מפלגות הימין מוביל לכך שהרשימה עוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים.

במצב כזה, גוש הימין-חרדים מתחזק והופך לגדול יותר עם 57 מנדטים, גוש המרכז-שמאל נחלש ל-56 וישראל ביתנו נותרת לשון המאזניים, אך הפעם עם 7 מנדטים במקום 8.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, קיים תיקו סטטיסטי בין נתניהו לגנץ: ראש הממשלה המכהן נתניהו זוכה ל-40% תמיכה, ויו”ר כחול לבן גנץ ל-39%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות